Choker i rektangulær bølgeleder hulrom resonator

M

mosabja

Guest
Jeg fikk en tutorial for å tegne en rektangulær bølge guide hulrom resonator i HFSS.But jeg ikke forstår årsaken til at to cyllinders er festet til hulrom (vedlagt thumbnail). Veiledningen kaller det choke.But jeg ikke forstår dens bruk og er det virkelig nødvendig eller valgfritt.

Disse flaskene alene gjøre nesten ingenting (forutsatt waveguide brukes i grunnleggende modus). Du får litt evanescent bølge i sylinderen, som diameteren er for liten til å støtte waveguide forplantning. Så de nesten ikke forvrenge feltet forplantning. De begynner å handle når du putter noe i det. Tenk på en indre dirigent / wire danner en koaksial struktur. Du kan ta eller søke RF via en slik oppføring, men også DC til skjevhet en (aktiv) krets. Når lengden er om lag en fjerdedel bølge (i luft), og enden er kortsluttet for RF, vil ledningen satt inn i waveguide vises som en høy impedans (kvartal bølge transformator formel) til kretsen hvor den er koblet til. Den blokkerer handling på grunn av kvartalet bølgen resonans gjør det "choke"-funksjonen her.

hva om jeg legger en annen co aksial kabel i bølge guide som dette .... og også sette en IRIS i mellom så vennligst svar meg noen spørsmål 1) hvordan kan disse induktive skruen og iris brukes til å justere S11 refleksjonskoeffisient og minimere det.

Hei, kan Iris sees som en kombinasjon av en vertikal iris (induktiv atferd) og en horisontal iris (kapasitiv atferd). Så det oppfører seg som en LC krets, kan det gi gjenklang hos noen frekvens. Jeg kan ikke se om innlegget er koblet til bølgen guide eller ikke. Vanligvis metall som kobles øvre og nedre side sammen resulterer i en induktiv oppførsel. Metal som kobles til bare øvre eller nedre side vil medføre kapasitiv oppførsel. Som du kanskje vet fra lumped krets og / eller overføring linje analyse, kan parallell reaktans brukes til å matche en last til en kilde. Parallelle reactances brukes i dobbeltrom og enkeltrom spire tunere.

Tusen takk for hjelpen. Bare en siste ting waveguide tuner som jeg bruker for å matche impedansen whats forholdet mellom permittiviteten, di elektrisk tap tangent og bulk ledningsevnen i tuneren med induktans det tilbyr.

Disse "choker" er kun choker hvis de er lange nok. Hvis de er for korte, vil betydelige mengder kraft lekke ut. Hvis du legger til en koaksial sentrum dirigent, er alle spill av med mindre du sveiser / loddetinn midten dirigenten til det ytre dirigent et sted nede i røret (e). Og vaieren vil ikke nødvendigvis være induktiv - det vil avhenge av nøyaktig hvor du fester senterleder til ytre dirigent.

For å være ærlig, har jeg ingen anelse. Jeg vet ikke hva du har i hendene og feltfordeling er mest for komplisert å finne en eksakt løsning for hva du ønsker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back