Circuit eller en LED som er følsom for puls frekvens endre

A

Amun

Guest
Hei
Jeg har et spørsmål.Jeg trenger en krets eller en IC som har en puls inngang.Denne kretsen eller IC vil utgang høyt eller lavt når input pulse frekvensen endret raskt ..

Er det en IC som om dette problemet.Hva kan u råd?
Eller hvordan kan jeg lage en krets som oppfyller mine behov.

Vennligst gi meg en ide ..

Utgangen av denne kretsen eller IC vil være innspill til min mikrokontroller (0V - 5V)

Hei!

Jeg tror du kan bruke UC selv.Noen PICs UCS har KKP (fangst, sammenlign, PWM) modul som kan brukes til å måle pulsbredde, perioden mellom pulsene og indirekte frekvensen av pulser (slik at endringer i puls frekvens).I andre UCS kan ha denne funksjonen også eller kan bli implementert av programvare.Selvfølgelig bør pulsene være formatert til UCS input nivåer.

vel,
Jeg ønsker ikke å bruke programvare.

Kun en IC eller en krets kan løse mitt problem.

Jeg har ikke foretrekker moduler.

Kanne u råd sth annet?Lagt etter 14 minutter:La meg fortelle u mitt problem i detalj.

Jeg bruker SIM-kort (Falcom) modul som sender 1-2 pulser i hver to sekunder når SIM-kortet er ikke å bli kalt av en annen telefon.Hvis jeg kaller SIM-kortet inne i modulen starter modulen for å sende 3-4 pulser i hver to sekunder.

Jeg vil ha en inngang høyt eller lavt til min mikrokontroller når SIMCARD kalles.

Hvordan kan min mikrokontroller forstå at pulse frekvensen er endret ..Lagt etter 1 minutt:behage hjelpe megLagt etter 44 minutter:Er det noen som kan løse problemet mitt??

Ok ingen programvare og ingen UC gjenkjenning for frquency endring.
De pulser frekvensene er 0,5 til 1Hz når ikke ringt eller 1,5 til 2Hz når SIMCARD kalles.Kanskje du kan bruke et slags filter (RC kanskje med store RC konstant) å konvertere pulser i spenningsnivåer og så påvises ved hjelp av en terskel enhet med avtrekkeren (Schmitt trigger).
Andre idé er å bruke en fase detektor (som brukes i PLL kretser).
En annen ide (hvis frekvensene var høyere): tone detektorer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back