Circuit for VOUT av termometeret til ADC-inngang (hjelpe en nybegynner)

K

k6116

Guest
Hei alle, jeg er veldig nytt for å bruke mikrokontrollere og jeg har jobbet på en enkel temperatursensor prosjektet.Jeg bare lurte på hva er den beste måten å koble VOUT av analoge temperaturføleren til ADC port?I begynnelsen tenkte jeg bare en enkel 10k motstand mellom VOUT og ADC-inngang for å beskytte innspill fra skade, men noen fortalte meg det er ikke så enkelt krets.Den temp sensor vil output en spenningsområde fra 0V-3V.ADC har en maks inngangen på 3.3V.

I tilfelle er du nysgjerrig, vil mitt mikrokontroller bare slå på i 1 sekund hvert 1 minutt å logge temperaturen data, så gå å sove for de andre 59 sekunder.Vennligst gi meg forslag til krets design.Takk!

hvis temperatursensorer O / P er i området 0-3V og mikro også har et lignende område, så du trenger ikke koble noe motstand i mellom.
du kan koble direkte til sensor O / P til ADC pin.That ikke kommer til å skade anything.Probably du kan gi en lav verdi electrolytics kondensatoren på ADC-pin til jord for prøvetaking.

skanning bare for 1sec.Are du ikke plaget dersom temperaturen varierer under andre 59seconds.

anyways, selv for 1 sekund kan du skrive programmet.

Takk for innspill din.Dette vil bli brukt til å samle temperaturdata fra utsiden, slik at eventuelle endringer i løpet av et minutt bør ikke være for stor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back