cmos 0,18 sti stress

V

vandenm

Guest
Hei

Har noen noen dokumentasjon eller web-linker på sti stress?Jeg er spesielt interessert i hvor posisjon bulk forbindelse / substrat kraner.Alt jeg har lest så langt ikke dekker dette området.

På større prosesser jeg har lagt ut enheter med si et M = 6 på følgende måte:

bsgdgsbsgdgsbsgdgsb

Jeg setter pris på at kritisk matchet enhetene bør ha dummy poly eller individuelt plassert transistorer med eller uten dummy poly å avlaste sti.

Mitt spørsmål er, bør hoveddelen forbindelser unngås ved kilden pinner og bør de plasseres øverst eller nederst, eller en ring hvis plassen tillater det?

Din hjelpe ville være mange verdsatt.

Skål

vandenm skrev:

HeiHar noen noen dokumentasjon eller web-linker på sti stress?
Jeg er spesielt interessert i hvor posisjon bulk forbindelse / substrat kraner.
Alt jeg har lest så langt ikke dekker dette området.På større prosesser jeg har lagt ut enheter med si et M = 6 på følgende måte:bsgdgsbsgdgsbsgdgsbJeg setter pris på at kritisk matchet enhetene bør ha dummy poly eller individuelt plassert transistorer med eller uten dummy poly å avlaste sti.Mitt spørsmål er, bør hoveddelen forbindelser unngås ved kilden pinner og bør de plasseres øverst eller nederst, eller en ring hvis plassen tillater det?Din hjelpe ville være mange verdsatt.Skål

Hei

Klarte å legge et bilde!

>> Mener dere hvordan stress på grunn av STI påvirke matching av transistor?

Ja jeg gjør, men også med hensyn til possitioning av subtrate kraner.Kilden og subtrate er normalt koblet (tilkobling ikke vist), men den aktive ikke er sluttet mellom underlaget trykk og pmos som designere ønsker fleksibiliteten til å koble kilde fra underlaget.

Skål
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

vandenm skrev:

HeiKlarte å legge et bilde!>> Mener dere hvordan stress på grunn av STI påvirke matching av transistor?Ja jeg gjør, men også med hensyn til possitioning av subtrate kraner.
Kilden og subtrate er normalt koblet (tilkobling ikke vist), men den aktive ikke er sluttet mellom underlaget trykk og pmos som designere ønsker fleksibiliteten til å koble kilde fra underlaget.Skål

Til min forståelse STI skaper mechnical stress.Så enkelt unngå å plassere gate områdene nær nwell / pwell grenser.Lateral mekaniske påkjenninger endre terskelen spenningen avhengig av legning, men jeg vet ikke hvor mye av effekten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back