CMOS Parasittiske Bipolar min / max-modeller?

R

rcolbeck

Guest
Hei, vår 0.35um CMOS fab gir oss bare en nominell modell for parastic vertikale pnp transistorer.Jeg ser etter noen veiledning i å lage mine egne min / max-modeller.Jeg forventer at variasjonen er ganske lik for TSMC, UMC, CSM, etc, så kan noen gi meg noen skalering tall?For eksempel ville jeg ta med skalering faktorer for IS, NF, BF, osv., slik at jeg har min, typisk og maks modell for bipolare.Har noen modeller fra fab som har mer enn en vanlig modell for parasitter bipolars?

Min motivasjon er at jeg ønsker å bedre simulere vår bandap og termisk sensor kretser.

Takk, .. Roger

u hadde bedre be Parasittiske Bipolar min / max-modeller som støttes av støperi din.Selv om noen gir u disse modellene fil, det er meningsløst på grunn av disse modellene er ikke kompatibel med støperi din.

ikke tilgjengelig fra fab vår.De er ikke meningsløst.De bipolare modellene er svært like.Hva jeg ønsker å se på er variasjonene sett i den felles faktorer som Is, BF (Beta Forward) og NF (ikke ideality faktor).

Roger

Det er egentlig vanskelig å si at vi kan tro ut krydder modeller av parasittiske bipolare fra Fabs.Det beste vi kan gjøre (jeg tror det er) er å lage din egen spice modellene (spesielt kritiske parametere) fra laboratoriet ved å teste med enkel krets, og deretter bruke disse parameterne for Spice simulering.Det er beste måten å forvente at simulering med chip test.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back