CMRR

S

Suresh R

Guest
Venner,
jeg trenger litt hjelp i å forstå CMRR verdien i databladet til å gjøre effektiv bruk av den.

for LM358: CMRR = 85dB for hele området (0 - (V - 1,5)) av felles modus spenning.
For over verdien, hva kan være min differensial innspill til OPAMP, for å oppnå bedre felles mode rejection ratio (CMRR)?

Enkelt sagt kan jeg få noen praktiske beskrivelse å forstå det.

Vennlige tilbake til meg for noen avklaringer.

hensyn's
Suresh.

så jeg vet CMRR er
CMRR = 20 log (difGain / CMgain)
difGain er maksimalt diffrencial gevinst, og CMGain er OPAMP gevinst når to inngang kobler sammen.

Davood Amerion skrev:

så jeg vet CMRR er

CMRR = 20 log (difGain / CMgain)

difGain er maksimalt diffrencial gevinst, og CMGain er OPAMP gevinst når to inngang kobler sammen.

Suresh R!
Annonsen er diffrentioal OPEN-LOOP gevinst
og AC er vanlig modus spenning gevinst
(V1 = V2) koble til Vin

CMRR er en faktor som forteller oss hvor godt differensial forsterker vi har.Vanligvis er det i området fra 80 dB til 100 dB.
Det forteller oss hvor mye er uønsket felles fase komponent signal atenuated (idealy uendelig).Hvis du bruker superposisjon av signaler på forsterkeren inn får du VOUT:

VOUT = AD * VD AC * VC = AD * UD * (1 AC * UC / (AD UD) *)
der AD er differensiell forsterkning, VD differensiell spenning, AC felles gevinst og VC Felles spenning

Fra en god differensial forsterker vi forventer gode differential gevinst og atenuation av felles fase signal å være så høyt som holdning slik at andre faktoren bør være så liten som mulig, det er AC / AD.Eller for å si det diferetly:
CMRR = 20 * log (AD / AC)
bør være så stor som den kan være.

Takk.jeg fikk det punktet at den vanlige modusen spenningen ved inngangene produserer noen offset spenning på utgangen, og dette utlignet kunne meget vel reduseres ved å velge en OPAMP med høy CMRR.

hensyn's
Suresh.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back