CMRR

S

surianova

Guest
h iall, For differensial forsterker, bør CMRR være måle single ended eller ulikt? (I kortsluttet både inngang med ac = 1). Når jeg måler differetially, får jeg 300dB, når jeg måler single ended, få 90dB.

CMRR = Adm / ACM der: Adm = differensialmodus gain ACM = vanlig modus gain Med både inngang kortsluttet sammen, betyr det at u er måling av ACM.

kjære [color = orange] surianova [/color] kan vi konkludere for å nevne ideell OPAMP vi ute ACM

Med aspekt til definisjonen av CMRR har differentiall utgang som skal brukes, tror jeg, når differensial inngangene kort sammen.

det er tiltak forskjellig,,, se Sedra / smed for detaljer.

målingen avhenger opon hvordan du trykker på utgang hvis forsterkeren har single ended utgang, så må du måle wrt singel end-utgang

[Quote = electronics_kumar] kjære [color = orange] surianova [/color] kan vi konkludere for å nevne ideell OPAMP vi ute ACM [/quote] ya, mener jeg ACM. All verdien jeg får er i negativ dB.

i mange klassiske oppslagsverk, er det to definisjon av CMRR. man er Adm / ACM, den andre er Adm / ACM-dm. Jeg tror vi ofte bry senere ett. men jeg er ikke sikker på hva bruken av den første. håper på flere. den første definisjonen brukes i sigle-end produksjon og den andre difenition brukes i fullt differensial OPAMP. faktisk er de samme bare definiting de avviser grad.

HI WANILY Jeg føler de senere definisjonen holder bare når u har en mismatch i diffrential pair.I er veldig forvirret abt første definition.How å beregne det ved hjelp av krydder.

Det avhenger av hvilke parameter du er interessert. I en fullt diff forsterkeren er det flere gevinster: Ad_d: endring i differensial produksjonen på grunn av en endring i differensial inngang Ad_cm: endring i differensial produksjonen på grunn av en endring i vanlig modus innspill Acm_d: endring i vanlig modus utgang Dua til en endring i differensial inngang Acm_cm: endring i vanlig modus utgang Dua til en endring i vanlig modus input.

Du bør måle effekt ulikt. Og måling vil være endring i differensial utgang til endring i vanlig modus input.

Forresten: har du noen anelse om hvordan måler CMRR i Cadence Composer skjematisk? Hvilke simulering jeg kan bruke?

hei, kan Andrews du finne det du ønsker i kapittel 6 i Allens bok "CMOS analog krets design". håper det hjelper u.

Hei, jeg er ny i analog design og jeg bare lese abt ACM i Gray / Meyer, ACM = VOC / VIC og VOC = (vo1 + VO2) / 2 ... så betyr det at vi trenger å måle singel-ended utgang på hver side av utganger og beregne VOC å få ACM? Vennligst svar, takk.

Jeg er forvirret med opp posts.For differensial forsterker, tror jeg CMRR bør måles single ended. Fordi normalt CMRR er definert ved single-endte out mode.

Hei, kan noen forklare generelt når vi bruker en halv krets.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back