Color LCD integrering

E

ericmar

Guest
Hei,

Jeg hadde litt erfaring i grensesnitt normal 2x16 monokrom LCD-skjerm med en PIC.Men jeg planlegger å prøve grensesnittet en farge LCD (320x240) med en PIC men hv ingen anelse om hvor du skal begynne!

Kan noen hjelpe?Takk,
Eric

* History of Liquid Crystals, presentasjon og utdrag fra boken Crystals at Flow: Klassisk papirer fra historien av flytende krystaller av sin medforfatter Timothy J. Sluckin
* Display Technology, med Geoff Walker i september 2001 spørsmålet om Pen Computing
* Hvordan LCDer Arbeid av Jeff Tyson for HowStuffWorks
* Lær om LCD TV og TFT LCD-skjermer fra avdeals.com, Samaung Electronics informasjon.
* CRT-kontra LCD-skjermer Concise sammenligning matrise av Sam C. Chan for nettverket integrator Bravo Technology Center

Institusjonelle

* Liquid Crystal Institute for Kent State University

Produsenter

* LXD Incorporated, dispays sterke environements industrien
* Displaze Ltd, Flat Panel forhandler med spesifikasjoner for mange merker
* G-NET Inc., LCD-skjermer for kjøretøy søknader fra 7 "til 12" Str.

Bruk av LCD-skjermer

* LCD (Liquid Crystal Display) IO, kildekode og eksempler for kjøring små LCD-skjermer av techref.massmind.org, oppdatert: 2006/4/10
* PIC Microcontroler LCD IO rutiner, kildekode og eksempler for kjøring LCD-skjermer med Microchip PIC innebygde kontroller, ved techref.massmind.org, oppdatert: 2006/3/5
* LCD Info Page, LCD Simulatorer for mindre karakter og grafikk LCD-skjermer, med Dincer Aydin

Annen LCD Informasjon

* LCD Monitor.org LCD-skjermer grunnleggende, vanlige spørsmål og produkt database
* LCD Buyer's Guide, AnandTech forum klebrig
* LCD eller CRT Consumer Advice av PC review.co.uk, 22-05-04
* Guide: Contemporary LCD Monitor parametere og egenskaper ved Oleg Artamonov, X-bit labs, 10/26/2004
* Backlight Blødning: En LCD-problem
* Hvordan Mount en LCD gir råd om Audio Visual mounting hardware

Hvis du bruker PIC og C lnaguage for programmering, anbefaler jeg at du bruker "MicroC" compiler.It er gratis og inneholder en mengde funksjoner for GLCD.
Denne linken inneholder grunnleggende informasjon om GLCDs og dets grensesnitt med ulike MCUs:
http://www.geocities.com/dinceraydin/lcd/gfxintro.htm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back