Comparator (opamp type vs latched type)

L

ljy4468

Guest
Hei
Jeg
har et spørsmål om comparator type,
Vanligvis er det 2 typer comparator.opamp type vs latched type
Latched comparator er mer strømeffektiv, liten størrelse, hurtig slew tid enn opamp type.

Så hva slags program gjør behovet opamp-type comparator?

Hei
Jeg
er ikke sikker, kanskje mindre utlignet.
hilsen

opamped komp har mindre BW enn latched komp, kanskje.
så sin propogation forsinkelse vil være stor.hvis komp ikke vare forsinkelse, slik opamped komp kan brukes.

Tror jeg.

Opamp basert comparator er tregere enn latched type comparator fordi hastigheten til opamp er begrenset av BW.

Main bruke modellen forskjellen er sammenhengende tid versus samplet gang operasjonen.OTA type comparator er kontinuerlig tid og dens utgang kontinuerlig tid analogt signal mens en latched comparator samplet tid, og det gir bare informasjon om sin inngangsnivået på latched øyeblikkelig.Hvis en ADC eller logikk gate skal ved utgangen av comparator enn den trenger å være samplet tid (for logikken gate tilfelle dersom kontinuerlig klinke enn minst burde det ha mye gevinst slik at produksjonen på jernbane så ikke å føre noen overdreven brekkjern gjeldende på logikken gate det stasjoner).Mer utgangspunktet dersom produksjonen av comparator grensesnitt til digital krets enn latching eller høy fortjeneste for utdataene til jernbane er nødvendig.Ved prøvetaking perioder eller prøvetaking forvrengning (kickback, klokke støy etc) er ikke egnet enn sammenhengende tid comparator kan være nødvendig.
Hastigheter etc. er elektriske egenskaper og kan være utformet rundt hvis behov oppstår.Viktigste er å designe den comparator til oppgaven.Det er uncountable programmer med unike krav slik at en må vurdere en eller smale program og design tilsvarende.

Jeg håper dette hjelper.

vanligvis når op-amp brukes som comparator, virker det som pre-forsterker for å øke hastigheten på farten.men hvis vi ikke trenger så høy hastighet.kan vi bruke amplifer som comparator uten kompensasjon.
Men det klinke brukes som comparator når det er bare i innstille systemet.med andre ord, klinke bare brukes i systemet med klokke styre som har to faser: reset og sammenligne.
som en oppsummering, op-amp som comparator i høy gevinst eller fortsette system,
smekklås som comparator i høy hastighet eller bruk utlignet kansellering
og innstille systemet.

hei

Jeg ønsker å vite noe om clocking faser i en vanlig offset-kansellert comparator, som består av:

sc-nettverket
preamplifier
klinke
brytere

i razavis boken er det nevnt at slike comparators bestå av tre moduser:

offset avbryter
sporing
latching

men hva om clocking ordninger for disse modusene?Jeg prøvde ut til å kjøre denne comparator med to nonoverlapping klokker, én for offset-avbryter, en for sporing og latching og comparator virket.Er det noe feil når dette comparator er drevet med to nonoverlapping klokker?

takk på forhånd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back