comparator sammenlignet med forsterker?

L

liuyonggen_1

Guest
Kan du fortelle meg hvorfor to eller tre-stegs comparator trenger ikke møller kondensatoren til stablize systemet?

Etter min mening er forskjellen mellom de to input spenning er liten nok, den comparator er bare en forsterker,
ikke sant?

Takk for hjelpen!

den outpput av comparator krets er binary signal basert på sammenligning, så det trenger ikke.

Fordi comparator arbeid i nolinear regionen, den trenger bare å fortelle den høye olow,
vil opamp arbeid lineære regionen, så komp trenger ikke kondensatoren til stablize, opamp trenger!

Comparator er open loop og ikke spørsmålet om stabilitet.Mesteparten av forsterkere brukes i negativ fedback i programmet, hvor (beta, tilbakemeldingene faktor er endelig), derfor stabilitet er et problem og vi trenger å gjøre frekvens kompensasjon ved å legge Miller cap.

liuyonggen_1 wrote:

Kan du fortelle meg hvorfor to eller tre-stegs comparator trenger ikke møller kondensatoren til stablize systemet?I min mening er forskjellen mellom de to input spenning er liten nok, den comparator er bare en forsterker, ikke sant?Takk for hjelpen!

noen comparators trenger hysterises men noen ikke, hvorfor?avhenge av spenning gevinst eller oppløsning?

hi venn

Sammenlign operasjonen hvis utføres på to innganger.en er analog inngang og andre er jfr.skriving.Hvis analog inngang er større enn ref skriving din o / p blir en (høy).else null (lav).mest ADCs 0804,0809,0808 bruker comparator som et innspill til ADC å stille eller tilbakestille MSB bit i SAR resister.
Jeg dont overveie det ikke vil amp_ noen ting

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back