Complex Analog / RF / DSP IC design verktøyet?

C

currant

Guest
Hei,
Jeg har en oppgave av design komplekse ICs, som vil bruke i kommunikasjonen systemer som TETRA, og består av en RF-del, Båndpassdesign SD-ADC og noen digitale filtre.

Og hovedproblemet - full top-down design foretrekke, uten problem tilkoblinger betwenn verktøy.Especialy vel problemer i hierarkisk design, når jeg må bekrefte kretser av blokker i systemet benken.

Kan noen hjelpe meg om å foretrekke sett med verktøy, hvorav en er Cadence IC?

Takk.

En design kan bestå av forskjellige blokker som er definert av enten komponent modell basert eller atferdsmessige basert.Å simulere hele systemet både definisjoner bør tolkes av simulatoren.
Faktisk Cadence Mixed Signal miljøet er svært godt egnet for dette formålet, men i noen tilfeller har noen konvergens problemer og noen forskjellige problemer.
Derfor er RFDE kraftigere i noen vanskelige problemer og det kan også brukes til å verifisere blandet signal testbenchs.

Det er ikke lett å si "denne simulatoren er den beste" ..Jeg mener ikke det, men hver simualtor har fordeler og ulemper som bør være cheked ut før ..

Ja.Cadence god design miljøet samtidig som man arbeider med lumped komponenter (som på design min).
Men jeg bekymre system simulering, fordi spectreRF lider av skjulte stater, som blir i FIR filtre for eksempel.
Jeg tenker om annonser med Dynamic Link, men vet ikke hvordan systemet simulering (Ptolemaios) vil arbeide med kretser fra Cadence.
Hva slags problemer kan jeg møte i denne par av verktøy?
Skaper noen komplekse RFIC på denne måten, eller kanskje med hjelp av AWR MWO (ved hjelp av eksport / import netlists)?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back