Coupled overføring linje

H

hmsheng

Guest
Hvem kan gi en kombinert overføring linje modell?
Den coupled linjen består av to bånd med 4 porter.4-Port S-parameter-filen er gitt av EM simulering.Hvordan kan jeg trekke ut coupled kapasitans av de to strimler?

Takk.

Hei hmsheng,hvilken krets eller EM simulator du bruker (Microwave Office eller Sonnet)?
Ønsker du krydder eller S-parameter-filen?

EM simuleringen er gjort med Momentum.
Og Spice modell er ønsket.

hmsheng skrev:

Hvem kan gi en kombinert overføring linje modell?

Den coupled linjen består av to bånd med 4 porter.
4-Port S-parameter-filen er gitt av EM simulering.
Hvordan kan jeg trekke ut coupled kapasitans av de to strimler?Takk.

eckypting:

Det er nyttig.Takk.
Kan du også gi en tilsvarende krets for kombinert overføring linje?

Med vennlig hilsen

kjære alle.
Jeg har et spørsmål?Slik angir du en impedans match antenne design i HFSS?

For en ekvivalent krets, analysere kombinert linje i SonnetLite (gratis nedlasting www.sonnetsoftware.com, jeg jobber for Sonnet) med porter 1 og 2 på den ene siden, porter 3 og 4 på den andre, begge nummerert fra toppen og ned.Angi referanse fly slik at du har en eller to celler lange overføring linje (dvs. svært korte lengde).Kontroller at den totale linjelengde er minst dobbelt underlaget tykkelse.Når du har fått S-parametere, viser en graf av dataene.

Nå, med grafen vises, gå til Output menyen (øverst).Ett av alternativene er å utgang R, L, C og G parameterne for en kombinert linje.Disse er per enhet lengde, hvor enheten lengden er den de-embedded lengde på overføring linje du analysert.Denne modellen kan brukes i ulike versjoner av krydder.Det vil være en modell for hver frekvens du analysert.Sjekk gyldigheten av modellen ved å sørge for at modellene endres svært lite fra den ene frekvensen til den neste

Du kan også gjøre dette i Momentum og eksport S-parametere.Så laste dem inn i Sonnet grafiske programmet, og igjen gå til Ouptut menyen.Men kundene kommentar at når de gjør dette med Momentum data, varierer modellen mye med frekvens og problemet ser ut til å skyldes små feil introdusert av sin de-embedding.(Denne type modell utvinning er svært følsom for små feil.) Min gjetning er at det er fordi uten en perfekt drive sidevegg, har de ikke en eksakt bakken referanse for havnene.Flere mislykkede forsøk har blitt gjort av disse kundene for å få full tekniske detaljene for Momentum de-embedding.Hvis noen vet hvor Momentum de-embedding kan ha offentliggjort detaljer, vennligst gi meg beskjed.(Sonnet de-embedding var helt detaljert mange år siden, men også i den nyeste MTT Trans.)

For å få ulike modus, Sonnet gjør inngangene 1 og -1, utporter 2 2.For selv modus, gjør begge inngangene 1, og begge utporter 2.Like og ulike modus impedances kommer direkte ut av Sonnet de-embedding, eller du kan ta RLCG modellen og bruk Z = sqrt ((r JWL) / (g jwC)) ... dette fungerer fint med mindre du vet t skje til å tro på komplekse Zo (i dette tilfellet, kan du se minister).Dessuten vil dette være av med en faktor på 2, husker ikke hvilken vei, men det er i manualen som følger med SonnetLite.

Takk Rautio!
for coupled line.

Jeg kan bare komme LCT krydder modell
for coupled linje.Men @ DS ikke kan importere slike netlist format.Så kan jeg utgang i Pspice format?Eller hvordan kan jeg bruke LCT krydder format modell?

Forresten, følgende er en LCT krydder modell for coupled linje.Jeg vet ikke hvordan å lese denne netlist.Kan du gi litt hjelp?Og kan vi trekke en tilsvarende LRCG krets fra denne netlist?

-------------------------------------------------- --------
* Spice Data
. Y1 1 3 2 4 0 ymod l = 1,0
* Analysis frekvens: 2000 MHz
* ***** Place avslutninger etter denne linjen .*****
. modellen ymod tra nlines = 2
Lmatrix = 0.030502n, 0.091791n, 0.030502n
Rmatrix = 0.595465,0.004591,0.595465
Cmatrix = 0.005015p,-5.44e-3P, 0.005015p
Gmatrix = 3.719e-6, 1.731e-6, 3.719e-6
-------------------------------------------------- --------

Med vennlig hilsen,