CPLD design

A

asdfaaa

Guest
Jeg ønsker å få en god tutorial på CPLD / FPGA design.Pls.la meg vite om det beste materialet på dette i forumet eller andre steder

u kan finne nok ressurser på Xilinx nettet
www.xilinx.com

gå til Xilinx
laste den trinnvise opplæringen
det er godt for nybegynnere
lykke til

Dersom du ønsker veiledning om deres artitecture jeg kan laste opp en pdf opplæringen her for deg, men hvis du ønsker en tutorial om programmering deres tror jeg Xilinx og Atmel nettsted kan hjelpe deg om det.

Jeg tror at hvis du er en beginnar, hadde du bedre gjøre noe laboratorier om vanlige logiske kretser.
Dette trenger en prosess trinnvis.

Hvis du har tenkt å lage noe med CPLD eller FPGA, en eller annen måte må du lære et språk (Enten Verilog eller VHDL).
Et godt interaktive opplæringen er Esperan en ..Tar deg i hånden og bringer deg til et akseptabelt nivå.(http://www.esperan.com/)

Etter du må syntetisere din design ved hjelp av en slags kompilator (Precision Synthesis, FPGA kompilatoren etc) ..I utgangspunktet et verktøy som lar deg velge hva silisium du ønsker å bruke.

Så etter writting din første huggorm eller noe, må du simulere din design for å sikre det faktisk vil "kjøre" (Modelsim er ganske god)
Den fysiske visningen kommer på andre plass ..Jeg mener Xilinx, Altera, Actel, Cypress eller hva ..)

En stor feil er å "hoppe" på et punkt verktøy levert av silisium leverandøren.De fleste av makroer "låser" du med dem, og du ender opp med ikke å kunne skifte fra en silisium-leverandør til en annen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back