Crystal ikke svingende i LCD-panelet

B

brunofunchas

Guest
Hello! Jeg har en LCD Samsung LE37M87BDX hvor bildet er svart og hvitt! Jeg har målt, i hovedkortet, har alle krystallene oscillatorer og én 1Vdc i en pin og i den andre 3,2 Vdc og det er ikke oscillerende. Er du enig i at denne komponenten er defekt? Normalt når jeg slår på TV hele krystaller vil svinge? Selv om, de er knyttet til funksjon som, i det øyeblikk vi ikke bruker det. Som en HDMI-inngang. Takk, Bruno

Hei du sa hoved-styret, som main? PC eller grafikkort eller monitor bord?

Hei, Det er styret som mottar alle inngangene på LCD TV. Regards, Bruno

siste året jeg møtt av dette problemet at AV-inngang hadde problem som det er vist svart og hvitt. Jeg undersøkelse annen inngang, alle av dem intakt. Har du teste andre innspill?

Hei! Jeg har testet alle innganger med samme resultat. Min tvil er hvis alle krystallene bør oscillerende eller noen vil jobbe og andre ikke. Regards, Bruno

Ifølge svare på denne feil relatert til alle innspill. Jeg hvis du sikkert vet at en brikke er dårlig, tror jeg du bør skifte det. Har du noen schematics av ​​tv bord?

Hei! Jeg har ikke schematics for brettet! Jeg bruker et Fluke 123 med en båndbredde på 20 MHz og Crystal er 28MHz. På samme bord har jeg målt korrekt en off 24MHz, bør ScopeMeter oppdage signalet 28Mhz? Jeg synes det burde med en liten dempning på amplitude! Regards, Bruno

Hei Brunofunchas! Se om dette er den riktige servicemanual: [url = http://www.4shared.com/document/znm4YD2r/SAMSUNG_chassis__GTU37SEN.html] SAMSUNG_chassis_ GTU37SEN.pdf [/url] Hvis du har disse spenningene på krystall, garanterer jeg deg det er ingen oscilation tilstede, uansett se om schematics er de riktige ... Hilsen SDumas

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back