CST feilsøking feil

S

spirited09

Guest
Hei alle, jeg prøver å simulere en patch antenne hjelp med en koaksial fôr til plasteret har koaksial fôret en dirigent, substrat og en skjerming. Når jeg legger en port på den og kjøre simuation, får jeg feilen som port 1 er fullstendig fylt med metall, prøvde jeg et forslag på forumet for å presse tilbake den elektriske grensen, men det fungerer ikke dermed vil det være noen andre forslag på hva denne feilen betyr? Dette skjer når jeg bruker forbigående Solver. Når jeg prøver å utvide havnen for å se om det bli kvitt den forrige feilen, en annen feilmelding som sier waveguide for port nummer en er for kort. Vil noen ha noen idé om hva dette feil egentlig betyr. Setter pris på all hjelp ytes. Skål

Pls legg inn prosjektet (. CST-fil). Vanskelig å fortelle deg hva som er galt bare ved å lese feil beskrivelse Det kan være at du ikke har stilt bakgrunnsmateriale. Det bør settes til normal.

Hei, spirited09 - for raskt å løse port feil problem, gå til global mesh propertiy og øke mesh linjen forholdet grense å si 50. Marker coaxial_shielding og sette lokale mesh egenskapene til f.eks si DX: 0.05, dy: 0.05, DZ: 0,5. Disse mesh innstillingene kan ikke være optimial (prøv egen hånd for å redusere simulering tid), men burde gi deg et eksempel på hvordan man kan forebygge den koaksiale skjerming fra danner en stor blokk av metall på grunn insufficent mesh tetthet. Jeg la også merke at det bundne boksen er "ødelagt" når jeg åpner filen - Jeg klikket på fil og reslected PLANAR antennen tempelate og tilbakestille alle grenser. Men dette kan skyldes en CST versjon forskjell. Håper dette hjelper.

Jeg får det du mente, vil gjøre og yup CST er bakoverkompatibel ikke fremover kan være smertefullt til tider når du leser andre versjoner. Takk igjen Element7k.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back