CST MWS microstrip port størrelse

E

elektr0

Guest
Hallo,

Jeg har fortsatt problemer med størrelsen på waveguide port.
Jeg opphisse en microstrip struktur med fire ulike dielectric materialer.
Linjen impedans, beregnet av waveguide port, avhenger sterkt på størrelsen.Spredning (frekvens avhengighet av kretsens impedans) er helt annerledes, hvis jeg bruker en liten eller stor port.

Eventuelle svar er gode svar.

Takk

Hei,

Det er kjent problem med CST - prøver å gjøre det så store som mulig-Du må sørge for å fange opp maximun moduser (TE / TM) av EM-bølger som er spredd i microstrip TL!

Se på den manuelle dokumenter av CST å forstå det fullt!

Hei,
Jeg vil anbefale å bruke hele forsiden av bounding boksen som wave guide port.På den måten er det så stor som mulig, og det laveste er glade (Jeg antar det er en av interesse).

Ciao

@ itzikhaim

Hva mener du med "høyeste moduser av (TE / TM)"?

@ elomatic

Bruke "FullPlane alternativet får problemer med høyere bestille moduser.---

Når du bruker waveguide porter, en 2D eigenmode løsningsvariabel prøver å finne mulige moduser.Hvis porten ansikt er for stor, vil det være høyere bestilling moduser (hul bølge guide moduser) propagatable.
Selv om jeg ikke opphisse disse modusene er de i beregningen (??).

Jeg var ikke i stand til å bruke anbefalingene fra CST Manual Advanced Topics.pdf i alle tilfeller, på grunn av stabilitet problemer.
I noen tilfeller jeg trengte å senke port høyde omfattende.

Takk for svar ...
Ville være fint å diskutere det litt .... fordi jeg må bruke waveguide port så ofte.

Hi elektr0!

Beklager sent svar.

Om spørsmålet ditt: jeg mente med maksimal TE / TM moduser, som, som du kanskje vet, hver waveguide har moduser som eksisterer og spredd i det.(f.eks TE11, TE10 med mer)
Hver modus har sin unike elektriske og magnetiske forplantning bølger.
Størrelsen på waveguide setter moduser å bli generert så hvis du bruker waveguide porten (som er rektangulære 2D området og kan synes å være på kanten av waveguide TL - Transmission Line) til å være lite, er du limting modiene som betyr Hyppigheten av EM-bølger som kanskje ikke propgate inn i modellen.

Du kan få litt grunnleggende kunnskap om moduser og hvordan de ser ut til Pozar - Microwave Engineering utmerket bokHåpet jeg hjulpet,

Itzik

@ itzikhaim

Hallo,

ok kanskje vi kan arbeide ut.
Du har akkurat mitt problem.For stor størrelse muliggjør høyere bestille moduser (hul waveguide moduser) til spredd.For lav størrelse minsker nøyaktigheten til den beregnede s-matrise og noen ganger fører til stabilitetsproblemer, fordi energi ikke kan forlate calc.rom.

Uansett, jeg gjør bare excite modus 1, som er QTEM modus på microstrip i mitt tilfelle.Har W. PORT ALLEREDE bringe TE-modus eller gjør TE-MODUS FREMKALL i min krets.Jeg ville forstå den siste.

Det neste problemet er å avgjøre når høyere rekkefølge modus blir propagatable.Jeg bruke 2D frekvens domene eigenmode løsningsvariabel av waveguide port.Hvis jeg redusere størrelsen, er det kritisk størrelse, der alle høyere bestillingen er beskrevet med et-40dB avstand.Så jeg vet de er synkende.
Men-40dB avstand noen ganger lengre enn min krets dimensjoner.Betyr, dersom disse modusene utvikle, de ville være der.??

Det neste problemet er, innen coplanar waveguid strukturer, er det noen naturlig høyere bestillingen moduser.Vi bør vurdere dem.Men vurderer dem og ikke spennende dem, gjør det umulig å trekke ut et Touchstone fil eller selv å Renormalize S-Matrix.
Min løsning på dette problemet nå, er å bruke Mur-Boundary på porten.
Innebærer spesielle løsningsvariabel innstilling: Absorber unconsidered modusene ved porten.
Så du kan bare vurdere modus, men andre er også absorbert.

Dette emnet er veldig viktig for meg.
Så hvis noen har noen kommentarer, kan du skrive det.

Takk til itzikhaim for svar.

Hei!

Hvilke dimensjoner bør ha en port for en 50Ohm microstripline (1.1mm bredde) på en 0.5mm tykk Rogers 4003 substrat (Er = 3.55, tandelta = 0,0027) for CST tid dom.simulering for freq 0-40 GHz?Det er noe galt bredde min s21 innsetting tap - mye mer enn for samme linje simulert i annonser og i HFSS.
Kan noen hjelpe meg?
Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back