DAC utgang for innspill fra 0000 .. 00-1111 ... 1

B

bgpradeep

Guest
Hei Alle,

Kan noen hjelpe meg på hvorfor DAC output oppfører seg som vist i den vedlagte filen.Jeg har også vedlagt zoomet del.

Simuleringen ble kjørt til 200us og klokken var 10MHz.

Takk
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

kanskje du trenger input signalet tone signal og gjøre fft for det

Er dette anta å være en 12-bit DAC?Det ser ut som det laveste bit ikke gjør mye, de neste fire biter er omvendt, og trolig flere problemer.

Dens egentlig en 10-bit DACLagt etter 59 sekunder:Er det et problem med innspill jeg gi?eller noen logiske feil

Jeg tror det er lurt å få en ideell ADC ut satt og gi denne ADC-utgang som et innspill til designet DAC. Tomten faktisk analog inngang gitt til ideelle ADC og DAC produksjon og se forskjellen.

Curve ser rart ut, men det er en Monotonic oppførsel gjennom hele. Traingular som trinn hver 32 sykluser og med i denne triangulære bølgen avtagende produksjon steg med halvparten forventet klokken perioden.

Hvis u kan gi over valgte tomten da den lettere å se inn.
håper dette hjelper

Takk for svar.Jeg har lagt det utgang til en sinus inngang matet gjennom A / D til D / A.Jeg får ikke hvorfor det er en inversjon ved start og på midtpunktet.

Takk
Pradeep

Den inverse ser ut som det mest signifikante bit er invertert.Det er en vanlig feil når blande signerte og usignerte verdier.

Jeg tror du må sjekke ideelle ADC-utgang først noen problemer ved Vin = 0.5V, sjekk om den ideelle ADC outptut bits for Vin <= 0.5V.

Håper dette hjelper ..

Jeg invertert i MSB litt og funnet ut at min output følger produksjonen, men verdien er rundt 1.5V (inngang var 1V).Hva kan være årsaken til dette.Kan dette være på grunn av MSB aktuelle kilder ikke genererer den eksakte verdien av dagens.

Jeg har lagt resultatet fikk etter endring av MSB biter.

Takk

Du har en DAC referanse spenning og du kan endre det.Gi innspill til ADC la si 1 V og deretter justere referanse spenning på DAC så det blir 1 V også.Eller hvis du ikke liker å røre referanse, beregne koeffisienten Vin / VOUT (Vin til ADC VOUT fra DAC) og deretter multiplisere denne verdien til ADC og du vil få det du fikk ved inngang (selvfølgelig avrundingsfeilen kan påvirke output).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back