dagens behov for rs485?

B

BABESH

Guest
Hei,
Jeg ønsker å utlede kraft fra RS-232-signaler og konverterer RS232 signaler til RS-422-nivå,

noen ide om hvor mye som er gjeldende requred å sende og motta RS-422/485 nivå signaler på avstand si 100m??

- babesh

Dette avhenger av baudhastighet, Driftssyklus, buss topologi (terminering
og driftssikker) og sender.

Hvis du bruker lite strøm rs422 chips på lowish hastighet uten oppsigelse, kan du komme unna med å lade en cap fra datastrømmen, gi dem litt strøm.Jeg kan se et problem til å begynne med vil du måtte ha data kjører først å gi strøm, før du faktisk overføre det du ønsker.Kanskje du kan komme rundt dette, men jeg har en følelse at det kan være en tapt sak.Husk at du må nivået konverterer også, minst på overfører side.Hvordan har du kontrollere retning, hvis du bruker et par enheter, ville du være heldig å få nok strøm.Kommersielle enheter jeg har sett, synes å bruke ekstern strømforsyning.Allikevel, verdt et forsøk.Lykke til

Hei alle,

Takk for analysere problemet mitt,
Jeg er ny på rs422 kommunikasjon.
Faktisk makt stammer fra RS232 signaler DTR
og RTS, disse er konstant signaler og
ikke endre,
så jeg kan ha en konstant spenning.

Om min søknad:
jeg må gjøre punkt til punkt kommunikasjon 100meters, baud er 9600bps.

IC valgt å konvertere til rs422 nivåer forbruker rundt 300uamp
Så noen vurdering om gjeldende forbrukes av min søknad.

thx
Babesh

Jeg var ikke klar over at du bruker en PC / Terminal.Ja dette skal fungere hvis du har konstant strøm tilgjengelig.Du må kanskje diode eller noen signal linjer, slik at minst en av dem er høyt til enhver tid.Hvis du kjenner en av dem vil alltid være høy trenger du ikke å gjøre dette selvfølgelig.Husk også må du nivå skifte den ut, eller minst klemme, slik at du ikke trenger-V og 12V er begrenset til 5 V, google for kretser.Gitt ovenfor, vil du virkelig trenger å si over data pair i hver ende, si rundt 120R.Oppsigelse er ansvarlig for det meste av strømbrudd, men du bør ha nok strøm tilgjengelig.Jeg gjetter uten oppsigelse, ville det trolig ikke pålitelig.

Hei Babesh,

Kan du løfte den skjematiske?Jeg trenger et lignende kretsen som er matet fra DB-9 terminal.

Takk ..

Hi NOC,

vedlagte ckt fra Google, som i din't prøvd ennå, synes det fungerer ..
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Dette er for RS232.For RS485 du ikke trenger den negative forsyning.Slett D2, R2,
og C2.Pin 2 TXD direkte til Overføringsbuffer på RS485 Chip, likeså RXD Pin 3 til mottak.Med mindre du bruker separate sende og motta chips (4 ledninger) må du kontrollere dataene retning, TXen, RXen.Kan knyttes sammen som en aktiv høyt, og andre aktive lav.Sjekk datablad for operasjon.Lagt etter 2 minutter:5 - 12V for aux PSU inngang.Forhåpentligvis vil du ikke trenger dette.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back