dagens behov for RS485?

B

BABESH

Guest
Hei, jeg vil hente strøm fra RS-232 signaler og konvertere RS232 signaler til RS-422 nivåer, sier noen ide om hvor mye strøm requred å sende og motta RS-422/485 nivå signaler for avstand på 100m?? - Babesh

Alt dette avhenger av overføringshastighet, driftssyklus, buss topologi (oppsigelse og fail-safe) og transceiver.

Hvis du bruker lite strøm RS422 chips på lowish hastighet uten oppsigelse, kan du komme unna med å lade en cap fra datastrømmen, for å gi bare litt makt. Jeg kan se et problem til å begynne med, ville du trenger å ha dataene kjører i utgangspunktet for å gi strøm, før du faktisk overføre det du ønsker. Kanskje du kan komme rundt dette, men jeg har en følelse av at det kan være en tapt sak. Husk at du må nivå konvertere også, i hvert fall på overføring side. Hvordan du kontrollerer retningen, hvis du bruker et par enheter, ville du være heldig å få nok strøm. Kommersielle enheter jeg har sett, synes å bruke ekstern strøm. Uansett, verdt et forsøk. Lykke til

Hei, Takk for analysere mitt problem, jeg er ny på RS422 kommunikasjon. Egentlig strøm er avledet fra RS232 signaler DTR og RTS, disse er konstante signaler og doesnt endring, så jeg kan ha en konstant spenning. Om søknaden min: Jeg må gjøre punkt til punkt kommunikasjon 100meters, er baud 9600bps. IC valgt å konvertere til RS422 nivåer konsumere rundt 300uamp Så noen vurdering om gjeldende forbrukes av søknaden min. thx Babesh

Jeg forsto ikke at du brukte en PC / Terminal. Ja dette skal fungere hvis du har konstant strøm tilgjengelig. Du må kanskje diode eller et par signal linjer, slik at minst en av dem er høyt til enhver tid. Hvis du kjenner en av dem vil alltid være høy trenger du ikke å gjøre dette selvfølgelig. Husk også at du må nivået skifte utgang, eller i det minste klemme den, slik at du ikke har-v og 12V er begrenset til 5V, google for kretser. Gitt den ovenfor, vil du virkelig trenger å si over datapar i hver ende, si rundt 120R. Oppsigelse er ansvarlig for de fleste strømbrudd, men du bør ha nok strøm tilgjengelig. Jeg gjetter uten oppsigelse, ville det sannsynligvis ikke fungere pålitelig.

Hei Babesh, kan du løfte din skjematisk? Jeg trenger en tilsvarende krets som er matet fra DB-9 terminal. Thanks ..

Hei NOC, festet ckt fra google, som jeg din't prøvd ennå, synes det vil fungere ..

Dette er for RS232. For RS485 du ikke trenger den negative forsyning. Slett D2, R2, og C2. Pin 2 TXD direkte til Transmit på RS485 Chip, likeledes RXD Pin 3 til mottak. Med mindre du bruker separate sende og motta chips (4 ledninger) må du kontrollere dataene retning, TXen, RXen. Kan knyttes sammen som man er aktiv høy, og de andre aktive lav. Sjekk datablader for drift. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] 5 - 12v er for aux psu input. Forhåpentligvis vil du ikke trenger dette.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back