DC Amp Biasing

T

tcwong3

Guest
Jeg trenger å forsterke dc inngangsspenning (varierer fra 0V til 600mV) med 5 ganger.
Bare én leveranse av 12V er tilgjengelig for kretsen min.

Jeg bruker op amp å danne ikke-inverterende forsterker.
Det fungerer bra når inngangen er over 0V.
Men når inngangen er 0V har op amp ingen bias strøm flyte i dens
ikke-inverterende pin, krets blir ikke gjennomførbar.Produksjonsgapet er nesten 12V (faktiske verdien bør være 0V x 5 = 0V) når Vin = 0V.

Hvis jeg prøver å skjevhet inntaket vil bias spenningen forsterkes og produksjon blir ikke acurate.

kan noen fortelle meg hvordan gjelder skjevhet uten å påvirke produksjonen resultatet.

Først av alt, mente du din OPAMP design er koblet til VDD = 12V og GND?Den viktigste grunnen til at din design er ikke skyldes noe transistor er i utenfor regionen.Eventhough du kan få noe resultat når du redusere inntaket nær til 0V, kanskje noen av transistorer i lineær-regionen!Vi ønsker ikke transistor i lineær!

Hvis du trenger å skjevhet inndata, må du kontrollere at OPAMP selve inkludere skjevhet når du utformer din OPAMP!Hvis du bare legger til skjevhet i skriving, din OPAMP kanskje ikke vil fungere som forventet!

Mitt forslag er å kontrollere alle transistorene er i metning i simulering din på hver inngangsspenning.

Hei!Guamak_menanak, takk for svaret ditt.

Hvordan legger skjevhet både ikke-inverterende pins i den vedlagte filen?

Igjen takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Det er din krets?
Jeg trodde du utformer i transisitor nivå!
Jeg er ikke så sikker på å hjelpe deg ... men etter min mening, kan du ikke legge skjevheter poeng for at kretsen som det kan endre deg Hovedkretskortet!

Kan noen hjelpe tcwong3?

Denne kretsen er en svært vanlig instrumental amp konfigurasjon.Det er vanligvis knyttet til broen og få skjevhet fra broen.

Mitt problem er at jeg ikke bruker brua og begge inngangene vil engang stå åpne.Utgangen må være null volt i denne tilstanden.

Jeg husker noe, 3 1 / 2 og 4 1 / 2 siffer ADC IC's som brukes i lavpris meter, kan operere med input pin åpen (saklig).Hvorfor?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back