DC DC gjeldende modus Buck Beregnigner transient

P

pianomania

Guest
Jeg designign en DC DC gjeldende modus Buck, men belastningen transient er for stort, hva parameteren kan påvirke atferden?

Feil amp gm?eller båndbredde eller kompensasjon nettverket RC, eller null, polet?
Har noen artikkelen diskuterer dette emnet?

Og hvis Beregnigner transient bedres, vanligvis stabiliteten blir verre, hva er det beste trade-off?

Utgangspunktet transientresponsen svar vil bli påvirket av closed-loop system båndbredde.Dette er lik kryssover frekvens av åpen-loop system.Så erstatningen må gjøres på en slik måte at du har så stor båndbredde som mulig, mens du fortsatt møte kriteriene for stabilitet:
tilstrekkelig fase margin
tilstrekkelig gevinst margin
-1 Skråningen på krysningen.

Generelt sett en god fase margin til å bestrebe seg på er 60deg.Det vil gi god transient respons rimelig over-undershoot.En god gevinst margin er 12dB (må være større enn 7dB).Og -1 skråningen på krysskabel er akkurat det:
Sørg stigningstallet til krysskabel er -1 eller-20dB / tiår.

Og igjen, alt dette må skje i så høy en kryssover frekvens som mulig.Generelt for "regelverk" strømforsyninger dette er i noen kHz rekkevidde, for bedre forsyninger kjøres i titalls kHz rekkevidde.

Jeg kjenner ikke de faktiske krav for deg programmet, men min gjetning er at hvis du klarer å gå over på nært ot 10kHz bør du OK.

1.mener du det oscillates når du bytter fra si no_load til full_load?

2.Eller er det at bare ouput volt synke godt ned på Beregnigner endring og langsomt komme tilbake opp igjen?

løse 1 ved å øke filtrering av tilbakemeldingene Skillelinje spenning

løse 2 ved å redusere filtrering på tilbakemelding Skillelinje spenning.

... erstatningen nettverk bare fungere som filtre på skillelinjen spenning ..... men caps noen ganger blir vant til å skyve spenning gjennom raskere for deteksjon .... som en cap over øvre Skillelinje motstander.

Du kan løse 1 ved å sette et tak over hele nedre Skillelinje motstander.

Du kan løse 2 ved å sette et tak over øvre Skillelinje motstander ..

(eller selvfølgelig en serie RC)

Eller inductor slett har for stor verdi, som hindrer produksjon gjeldende endring på et raskt tempo.I så fall, velg en mindre inductance verdien.

her er en artikkel som forteller om hvordan du kan forbedre Beregnigner transient, håper dette kan hjelpe u.hit link:
http://www.powersystems.eetchina.com/ART_8800443716_2400004_TA_ec5a6406.HTMquote = "pianomania"] Jeg designign en DC DC gjeldende modus Buck, men belastningen transient er for stort, hva parameteren kan påvirke atferden?

Feil amp gm?eller båndbredde eller kompensasjon nettverket RC, eller null, polet?
Har noen artikkelen diskuterer dette emnet?

Og hvis Beregnigner transient bedres, vanligvis stabiliteten blir verre, hva er det beste trade-off? [/ Quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back