DC-DC omformer problemer

F

Fant

Guest
Hei folkens, jeg trenger din hjelp!
Jeg prøver å bygge en veksling spenning regulator for dette programmet:
inngangsspenning: fra 1,2 til 6 Volt fra 4 * 1,2 V 4Ah NI-CD-batterier
Utdata spenning: omtrent det samme som imput hvis inngangsspenning er over 4,5 V, regulert ved 4,5 Volt hvis batterispenning er lavere (inntil 1,2 V)
Utdata Aktuell: 0,8 A for en glødelampe (mener at på tur-på motstand av lampen er svært lav)
The regulator må bytte til improuve effektiviteten.
Søknaden er for lampen brukes på hodetelefonen av miners venner av meg.
Jeg har allerede brukt Maxim MAX1709, men som inngangsspenning er høyere enn 4,5 Volt, den IC er brukbare bare å steke eggene!

Takk for alle forslag

ta en titt på:

http://www.powerdesigners.com/InfoWeb/design_center/Appnotes_Archive/A2712.shtm

Kanskje nyttig!

Best!

kan du prøve en design med gamle lm3578 fra nasjonale halvledere.Dette er en god veksling regulator.

Jeg vil prøve å utforme enheten som en to-trinns-funksjonalitet: A uup-konverter for spenninger under 4.5V, og pass bryteren (jeg ville prøve en MOSFET bryter) for spenninger over 4.5V.

På denne måten de svært lav motstand bryteren (høy efficincy) vil bli brukt i stedet for en omformer når batteriene er fulle, og konverter med langt mindre eficiency (kanskje rundt 90% for en god design) bare ved behov.

Når du operere på så lav spenning og fortsatt trenger noen gjeldende synkron rectification kan forbedre eficiency bemerkelsesverdig.

Selvfølgelig, vi snakker om litt kostbare komponenter her, så alt avhenger også på målet pris.

Btw.Jeg reagerer litt på bruk av NiCd-batteri: Du får mye mer energi lagringsplass per volum / vekt og fortsatt beholde ganske lav kostnad ved hjelp NiMh celler.

Først av alt takk til alle for hjelpen.
Svare til Ted, målet prisen er ganske viktig; likevel det viktigste er pålitelighet (i alle fall er forutsett et pass bryteren for å hoppe på regulator hvis ths mislykkes) og effektivitet.
Om NI-CD-batterier er det en nødvendighet, fordi de allerede har de batteripakker og dette er en improuvement av det eksisterende systemet.
Den merkelige tror derfor maks 1709 brenner så snart batterispenning er høyere enn angitt punkt?
sholdn't at de bytter Transistor bare slå av og la output spenning være som inngangsspenning?
I databladet er ikke sa noe!
Kan noen forklare dette?
Takk på forhånd

Mandi

Om bruk av NiCd-batterier ...Hvis du tar de 4 celle pack ned til 1.2 V vil du ende opp med å ødelegge batteriene før.NiCd-batteri produksjonen faller utenfor raskt, så det er ikke mye kjøre-tid igjen å ha tenkt at lav.Hvis nødstilfelle lys er nødvendig kan du bruke en celle eller to som backup.En tilnærming som jeg nylig var å bære 2 batteripakker og deretter bruke automatiske kontroll for å bytte fra de døde batteripakken til live en.Da
2. pack går døde den
1. pack flyter opp fra ikke har en belastning.Med denne teknikken operatøren kan se når halvparten av det strømmen er borte, så de får litt mer på slutten av veksling og tilbake til både Oppdateringspakker er brukt opp.

Typen veksling regulator konfigurasjon du trenger er Buck-boost.The "Buck" er for når skriving er over setpoint og "boost" er når skriving er under setpoint.Beklager, ingen andre kommentarer på veksling regulator problem.Lykke til!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back