DC kopling og AC kopling

R

Roshdy

Guest
Hva menes med "DC koplingen" og "AC koplingen" i forsterkeren
om det er noen spesielle tilfeller for biopotential forsterker vennligst forklar

DC kopling eller DC biasing?Det er nødvendig å operere forsterkeren i en bestemt Q-punkt der du kan bestemme metning og cutoff regioner for forsterkeren.

AC kopling er bare bestått inngangssignalet og få utdataene (alle ACS) uten attenuation, forstyrrelser, forvrengning eller blokkering.Også inn-og utgang impedances av forsterkeren er berørt av ac kopling-verdien av Capacitance og inductance du bruker ... Det
er alt det jeg visste ... gi meg beskjed hvis det hjulpet deg eller så heller du hjelpe meg ut om det!

Hva slags signal er det som tillater å passere .. hvis det er DC, er det kjent som DC kopling og samme for AC kopling

Det beste eksemplet er den standard oscilloskop inngang.Du kan bytte eller DC eller AC koplede modus.Hvis du vil se full signal, sey utbedres spenning som består fra DC komponent pluss AC ringvirkninger, bør du bytte til DC couplung.Hvis du ønsker å måle ringvirkninger spenning bare, deretter bytte til AC og økt følsomhet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back