debugger og emulator spørsmålet?

A

air

Guest
For PIC MCU emulatoren kan gå sousands dollar hver.For 51's emulator, det fortsatt kan gå mer en sousand dollar hver.Men for MSP430, koster det bare ti's dollar.Hvem kan fortelle meg hvorfor?

Emulatorene som du refererer til er gammel stil utviklingsverktøy i at de krever at du fjerne mikro-og repalce den i målet systemet med emulator.Dette betyr at det er normalt en spesiell brikke (kalt en obligasjon-out chip) hvor emulatoren kan få tilgang til alle interne registre til enheten.Obligasjonslånet ut sjetonger er kostbare og funksjonene i emulatorene er omfattende.

Nyere enheter inkludert PIC og 8051 familier har hatt noen av bindingen ut funksjoner bygget inn i krets og kan nås fra en ekstern port slik at kretsene for å få tilgang til interne registre er mye redusert.Kostnaden for den nye emulator / debugger er da mer en funksjon av funksjonene du finner i utviklingsmiljø.Men funksjonene som tilbys er normalt mindre enn de gamle emulatorene.Du kan også finne noen av utviklingsmiljøer inkluderer nå høyt nivå språkstøtte.

Jeg mistenker at den lave kostnaden for MSP 430 er a) fordi de prøver å fremme den og b) vil det ikke være mange funksjoner.Du vil sannsynlig være i stand til å oppgradere til flere funksjoner for en pris.

Når Intel tok ut sin første emulatorer og utvikling systemer, deres filosofi var de ikke var "cost sensitive" og siktet en formue for dem.Min første system koster mer enn huset mitt!I løpet av de siste 30 årene denne tilnærmingen har vært erodert av konkurranse og utvidelse av markedet.I tillegg til prisen av silisium har falt slik at funksjoner kan legges inn på brikken.Som et resultat emulator / debuggere av nyere enheter vil trolig bli billigere.

Hallo

Den MSP430 inkludere en bygge i hardware emulator bygget inn i enheten silisium kjernen

De etterligner selv forringet er en full hardware emulator som alow sanntid stoppunkt
design in comper to the PIC & 8051

Og dette er min frind hvorfor MSP430 er førsteklasses
design i comper til PIC & 8051

All the best

Bobi

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back