decoupling og kondensator ladetid spørsmål

A

abdulahad100

Guest
hei
im en nybegynner.kan noen fortelle meg hva decoupling betyr og hvordan fungerer det.også hvordan finner vi den gang et fullt oppladet kondensator skal tømmes.
med noen eksempler hvis mulig.
takk

hei
En decoupling kondensator brukes til å de-par (egen / isolere) på IC / enhet fra høyfrekvent støy som genereres av noen bytter operasjoner intern til IC.Som u vet at Reaktans av kondensatoren minker som frekvensen økes, denne eiendommen av kondensatoren forbigår Noice signalet til jord.Riktig hensyn må tas for å velge decoupling kondensator verdier.

Og lossing / Ladetiden av kondensator avhenger av belastning som den er koblet til.hvis det er motstand da tiden konstant av denne kombinasjonen gir tid til discarge / utslipp (dvs. T = RC)

kunne u forstår min forklaring.

abdulahad100,
I digitale programmer ICs trekke betydelige mengder strøm under veksling.Den plutselige økningen i gjeldende skaper et spenningsfall over den induktive Reaktans presenteres av strømforsyningen spor.Decuplin g kondensatorer tjene til å gi en lav impedans spenningskilden å forsyne disse forbigående strømforsyning strømninger.
~
I analoge programmer gir induktive Reaktans av strømforsyningen sporene et potensielt positive tilbakemeldinger stien fra produksjon av analoge IC trodde strømforsyningen.Denne tilbakemeldingen er en potensiell kilde til osillations.The decoupling banen reduserer spenningen som blir indusert til strømforsyningen spor, ved å gi en lav impedans bane å signalisere bakken.
~
I begge programmene, til forenklet ligning bruk
(Delta V) = (i * (Delta T)) / (C).hvor
~
Delta V er omfanget av spenning endring
jeg er omfanget av forbigående gjeldende.
C = decoupling kapasitans
Delta T er varigheten av den nåværende puls.
~
Dette er en over-smplification, siden forbigående gjeldende ikke er en hyggelig kvadrat puls.Du kan imidlertid komme opp med en konservativ design ved hjelp av denne formelen.Det gjør imidlertid krever kunnskap om forbigående gjeldende amplitude og varighet.
Hilsen,
Kral

takk
som virkelig hjalp.
Jeg vet ikke mye om induktive Reaktans og ting, men jeg får den grunnleggende ideen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back