demultiplexer design trengsler

K

krivan

Guest
Hei folkens,

Jeg har et program der jeg ha en analog 4:1 multiplexer og en analog 1:4 demultiplexer.I utgangspunktet har jeg å designe noen bytter logikk å koble 4 transistorer til to forsterkere.

Så jeg designet multiplexer med konvensjonelle transfer-gate logikk, det fungerer fint.

Men når jeg ønsker å bruke denne kretsen i revers-modus [se pic1] noe jeg ikke kan velge en bestemt utgang.Den inngangsspenning vises på høyre utgang men lavere spenning vises på andre utganger også.Disse spenning lavere enn skriving ett.

Jeg prøvde også å ha 4 overføre porter og slå på / av dem ved hjelp av en 2-til-4 dekoder men resultatet er det samme, selv om kontrollen spenninger av transfer-porter leveres fine [fra dekoderen].

Så jeg ikke forstår.Det er en 4:1 MUX som fungerer OK.Jeg vil bruke en litt modifisert kopi av den [roterte overføringen-gate blokker fordi input / output porter] i motsatt retning, og det ikke virker imidlertid Jeg bruker akkurat samme transfer-gate blokker.Har noen ide hvordan design og en skikkelig analog demultiplexer?1:4

Thx,
Krivan
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hi stipendiat,

Jeg vil være i stand til å ta bedre dom hvis du hadde sendt waveforms, men
hva jeg anta at problemet ligger i utdataene capacitances av TG brytere.Det er ganske vanlig når bryteren slås av pevious spenning i den ovennevnte capacitances.

Det er et problem prøver å bruke mux som demux i motsatt retning.Når det fungerer som en mux, alle spenninger i kretsen er godt definert, drevet av lave kilde impedances (øverst og nedover)., Men når det fungerer som demux, nodene blir drevet eller venstre flytende.Så de holder hva de holdt en gang tilbake, eller hva de er ervervet under overgangen.
Så hvis du vil at andre utganger å være stille, må du expicitly stasjonen null volt når de ikke er nødvendig.Du skrånende de skal oppføre seg pent når de er flytende.
Du kan kaste de første to TGS., Tie skriving av alle 4 TGS til skriving og bruk en varm dekoder for å gjøre jobben., I tillegg til å gi en bakken banen til alle utganger når den ikke er i bruk.

Takk Manson og saro_k_82 for svar, de virkelig hjulpet.

Jeg festet simuleringen resultatene av DEMUX.

Inngang: MUX_OUT [som jeg vil bruke MUX som DEMUX]
Code: 00 [PHI1, PHI2]
Valgte utgang: 0 [i nederst i bildet]

Så her kan du se hva jeg snakket om.

Saro_k_82: ja sikkert, men hvorfor?Jeg mener at i DEMUX tilfelle jeg bruke TG blokkene det samme som jeg brukte dem i MUX tilfelle.Dette er bare enkel overføring-porter, de bør oppføre seg de samme i begge tilfeller.De har en inngangsspenning på deres innspill og skal produsere inngangsspenning eller tri-state på utgang avhengig av kontroll spenning.

Så for øyeblikket ser jeg ikke den fysiske grunnen til at de flyter i en retning, og hvorfor de ikke i den andre.Kan du forklare?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

I mux tilfelle. Alle innspill siden av TGS vil bli drevet av lave kilde impedances (Det er 4 innganger).Den andre siden av TGS er drevet av TG som er ON.Utdataene vil alltid være drevet av TGS.Så ingen node blir flytende.
I demux., 3 av 4 utganger vil alltid flyte.En av TOP og ned noder flyter.
Selv om TG er bilaterale., Trenger du ikke bruke dem her symmetrisk .., det outputs bør kjøre Beregnigner og skriving blir drevet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back