den decouple kondensator plassering?

M

mckinson

Guest
Når vi plasserer DC kilden er decouple kondensator, ved siden av DC kilden eller pins til IC?takk

Hei,
Decoupling kondensatorer skal plasseres først og fremst ved IC pinnene.Hvis DC kilden er en kabel (fra ekstern strømforsyning) eller spenningsregulator, ekstra decoupling kondensator bør plasseres der kabelen kommer inn i PCB (å filtrere støy ved inngang) eller nær spenningsregulator utgang (for å redusere støyen som spenning regulator kan ikke aktivt undertrykke (høyfrekvent støy)).Se folowing link:
http://www.elektroda.pl/eboard/viewtopic.php?t=49315&highlight =
for mer informasjon.
Med vennlig hilsen,
FS

Jeg vil vite hvordan du kan simulere resultatet av skilt kondensator.
Takk!

Hei,
Jeg tror at for nøyaktig simulering av 3D-EM Solver er nødvendig, siden decoupling effektiviteten er svært avhengig av strøm / bakken layout selv for den samme typen kondensatorer brukes.Denne egner seg kun for små plagg.For store konstruksjoner er det mulig å bruke Cadence strøm integritet analyse tilgjengelig med Specctraquest (tror jeg form PSD15.0).
Allikevel bør presise komponent modeller brukes, inkludert alle de parasittiske parametere for den valgte decoupling komponenter.
Hilsen,
FS

Decoupling lokk er plassert nær dut pinner og IC's for å redusere noises.Capacitors brukes i synkende sizes.Small verdi landskamper er stor for å stoppe høyfrekvente noise.Very stort lokk brukes mer som mini batteries.If noe trenger mer kraft, de store caps gi det deretter sakte lader.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back