Design av Mikrobølgeovn BPF

L

Lokesh Kumar

Guest
jeg vil gjerne lage en BPF (smør-verdi eller Tsjebysjov) med følgende spesifikasjoner:
1) frekvensbåndet av drift 0.5GHz-3GHz.
2) center frekvens på 1,8 GHz
3) 1DB Bandwidth = 25MHZ
4) Pass-bandet innsetting tap skal være mindre enn 2dB
5) pass-band VSWR = 1.5:1
6) avvisning @ 50 Mhz til 50MHz bort fra sentrum frekvens bør 60dB min.
7) kilde og impedans = 50ohm

vennligst gi meg viss idé om hvordan dette filteret ligne (diagram) og hvordan man skal beregne rekkefølgen av filteret??

Last ned en av disse gratis (prøveperiode) programvare, og det vil gi deg en idé.
http://www.aade.com/filter.htm
http://www.nuhertz.com/download.html

Dette vil bli en svært hard design - din relative båndbredde er ca.1% betyr at du trenger god resonatorer:
* Tuned til riktig senter frekvens
* Meget god Q-faktor (> 400)

Og 60 dB ved / - 50 MHz er rett og slett umulig, du trenger en veldig høy filter rekkefølge.

Den eneste teknologien som kan resultere i denne typen undertrykkelse er SAW (vet ikke om det kan gjøres på 1,8 GHz).Men så innsetting tapet ville bli svært høy, opp til 20dB eller så.

Jeg tror det er noe galt med dine spesifikasjoner.Hvorfor ikke bruke en superhet, mikse ned til et lavere IF og filter der?Filteret vil være mye lettere å implementere og på toppen får du frekvens selektivitet.

radiohead skrev:

Dette vil bli en svært hard design - din relative båndbredde er ca.
1% betyr at du trenger god resonatorer:

* Tuned til riktig senter frekvens

* Meget god Q-faktor (> 400)Og 60 dB ved / - 50 MHz er rett og slett umulig, du trenger en veldig høy filter rekkefølge.Den eneste teknologien som kan resultere i denne typen undertrykkelse er SAW (vet ikke om det kan gjøres på 1,8 GHz).
Men så innsetting tapet ville bli svært høy, opp til 20dB eller så.Jeg tror det er noe galt med dine spesifikasjoner.
Hvorfor ikke bruke en superhet, mikse ned til et lavere IF og filter der?
Filteret vil være mye lettere å implementere og på toppen får du frekvens selektivitet.

OK hvis du virkelig ønsker å få det gjort din vei Jeg foreslår at du gjør en waveguide filter i WR-770 som er rektangulær 7.700 x 3.385 inches.Very good Q, fleksibel med skruer og du kan implementere altfor mange poler.

Lykke til.

radiohead skrev:

OK hvis du virkelig ønsker å få det gjort din vei Jeg foreslår at du gjør en waveguide filter i WR-770 som er rektangulær 7.700 x 3.385 inches.
Very good Q, fleksibel med skruer og du kan implementere altfor mange poler.Lykke til.

Hei Lokesh Kumar,Prøv dette, som kan hjelpe deg å designe waveguide Band Pass Filter ...
Denne siden er dedikert til design og analyse av mikro-og millimeter wave filtre fra 0,5 GHz til over 100 GHz.

http://www.guidedwavetech.com/index.htm--- --- Manju

Du kan prøve combline filter.Det ser ut som et enkelt filter for comline filter.

Phytech skrev:

Du kan prøve combline filter.
Det ser ut som et enkelt filter for comline filter.

Lokesh Kumar skrev:phytech skrev:

Du kan prøve combline filter.
Det ser ut som et enkelt filter for comline filter.

Kombiner filtre er microstrip-basert, så samme problemene med begrenset Q og toleranse.Har jeg gått glipp av noe her?

radiohead skrev:

Kombiner filtre er microstrip-basert, så samme problemene med begrenset Q og toleranse.
Har jeg gått glipp av noe her?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back