design LPF gitt i / p signaler sin sampling freq, req o / p

R

rramya

Guest
Hai alle,
Jeg har en I / P signal x = 1 0,5 * sin (pi * t), der t = [0:0.01:5], i utgangspunktet et signal samplet ved 100 Hz.Jeg trenger å filtrere ut dc-komponenten dvs. få 1 som en konstant utgang slik som jeg har til å utforme en low pass filter.
kanne alle ettall tel meg hvordan å designe lavpassfilter i MATLAB
Takk

 
Z badania przeprowadzonego pod koniec 2014 roku przez IRCenter wynika, że wśród aktywnych internautów, najpopularniejszymi mediami są te internetowe: YouTube i Facebook. Korzysta z nich odpowiednio 92 i 85 procent użytkowników internetu. Dopiero na trzecim miejscu pojawia się telewizja tradycyjna, a cztery najpopularniejsze stacje oglądane są łącznie przez zaledwie 66% tej samej grupy.

Read more...
 
Hei venn

u kan søke i ved hjelp av Matlab vil du findout mange eksempler

 
hai hver og en,
Først av alt takk for alle raske svar

t = 0:0.05:5, X = 1 sin (pi * t); plot (t, X)
Siden er nødvendig o / p 1 (i tid domene).
Jeg tenkte hvis jeg skulle få o / p som 1, LP filter koeffisientene måtte være utformet
på en slik måte for å få reqiured o / p som 1.
i multiplisert med x (t) og y (t) med u (t) [step funksjonen]
x (t) = [1 sin (pi * t)] u (t), y (t) = u (t)
Jeg tok Laplacetransformasjonen å få Overfør functionto få overføre funksjonen i MATLAB
>> H = tf ([1 0 pi .* pi], [1 pi pi .* pi])

Transfer funksjon:
s ^ 2 9,87
--------------------
s ^ 2 3,142 s 9,87

>> [B, A] = tfdata (H, 'v') B = 1,0000 0 9,8696
A = 1,0000 3,1416 9,8696>> Y = filter (B, A, X), plot (t, Y) jeg fikk ikke den nødvendige o / p som er 1.stedet Y oppnås en konstant 0 og ved nær slutten av 5 noen svingninger er også seen.Can noen gi noen hint og korrigere meg hvis jeg er galt.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top