DESIGN OF LOW NOISE AMPLIFIER

H

Halmstad

Guest
hei til alle im gjøre tesen om utforming av lav støy forsterker på 1420 MHz med støy faktor 0,5 db.jeg dont vite hvor å gjøre, så kanne u fortelle meg hvordan du starter og som transistor er nyttig for meg spesifikasjoner og jeg har valgt ATF-34143, men det er ikke stabil på 1420 mhz kanne u telll meg hvor å stabilisere transistor på ønsket frekvens og b / w enkelte område.
takkemail: avr_aitha (at) yahoo.co.in

først av alt u trenger å lese Gonzalez bok, og les om passer for stabilitet å vite hvordan
men bare u trenger å tegne kilden og laste stabilitet sirkler og u må være sikker på at forsterkeren er stabil

khouly

Først bør du vite om transistor du trenger er stability.And hvis det er unstability, kan du bruke feekback tech.eller legge til en motstand i avløpet.å sørge for K> 1 og delta <1

Det er en utmerket tutorial og steg-for-steg instruksjoner her:

http://www.odyseus.nildram.co.uk/RFMicrowave_Theory_Files/Amp_tutorial.pdf

Hei
Amp som er ustabil på grunn av s-parametre basert stabilitet faktorer er kan være testbare amp egentlig, men vi shoul bruke det nøyaktig
Jeg tror

hei im designe LNA (freq: 1420MHZ, NF: 0.5dB) i denne første jeg merket ATF-55143 transistor og stabilisert seg på 1420MHZ frekvens så hvordan kan jeg få inn og ut sette matchende nettverkene hvis u vet plzzzz e-post til meg id avr_aitha (at ) yahoo.co.in

frist for alle, i LNA u nød å utforme innspill matchende nettverk for minimum støy, så med simulatoren får Rsopt "som er en optimal kilde impedans på forsterkeren for å få NF min", og designe en matchende nettverk for å transformere 50 ohm til ønsket Rs opt

det utgang samsvarende er å oppnå maks turtall, så u må gjøre makt matchende

khouly

Design av LOW NOISE FORSTERKER [/ b]

hei til alle im designe LNA kl 1420 MHZ for 0,5 db NF, har jeg valgt ATF 55143 transistoren og i simulerte så jeg fikk den NF 0,7, og stabilisering er 1.392 ved hjelp av en tapper motstand, men problemet er når jeg kobler inn-og utgang matchende nettverk til transistoren det viser NF er 1,5 db.så kanne u foreslå meg hvor å redusere støy faktor.

innspill matchende nettverket skal være optimalisert for minst mulig støy
så u må få Ropt, som er den optimale kilden impedansen deretter utforme innspill matchende kretsen slik at transformere 50 ohm til Roptkhouly

nei, kan den diskrete komponentene nå dette, er det noen PHEMTs og HJFETs kan gi u denne NF

khouly

0.5 dB støy tallet er svært vanlig

Tror LNB (staellite broadcast kommunikasjon), i noen TV-butikken kan du kjøpe en 0,2-0,3 dB støy figur LNB.(virker det kl 10-12 GHz)

hei khouly

Takk for din information.my tvil er kan vi bruke RC matchende nettverk for input og output matching.

i RF-krets er det ikke anbefalt å bruke RC matchende nettverk, coz R vil legge til en mye støy specialy hvis det er i input
Det gjøres vanligvis ved LC matchende nettverk, sjekk om Gonzalez bok

khouly

drabos skrev:

0.5 dB støy tallet er svært vanligTror LNB (staellite broadcast kommunikasjon), i noen TV-butikken kan du kjøpe en 0,2-0,3 dB støy figur LNB.
(virker det kl 10-12 GHz)

det LNB er et system LNA mikser filter, og IF amp dette systemet NF er ,5 dB og noen ganger nå ,4 dB for thr komplett grensesnitt

khouly

khouly skrev:

det LNB er et system LNA mikser filter, og IF amp dette systemet NF er ,5 dB og noen ganger nå ,4 dB for thr komplett grensesnittkhouly

hoved støy figuren kommer fra LNA når u do systemanalyse den første komponenten i systemet er den sentrale komponenten som påvirker Noise Figure

khouly

Du er Rigth, den viktigste komponenten er den første, men i en LNB det første elementet er hornet ikke LNA!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back