desimal til binær konvertering

A

angu

Guest
Hei ........
Jeg ønsker å konvertere desimaltall til binær form i MATLAB ..Jeg brukte dec2bin (d, k)-funksjonen for å konvertere den.Men det supprts bare tall mindre enn 2 ^ 53.Jeg vil konvertering for tall opp til 2 ^ 64.
Jeg trengte dette som en del av prosjektet mitt ..... Så behage hjelpe meg ..... eller gi meg noen hint ..........vær så snill.
Takk på forhånd
Angu

Hei,

hvis u bruk dec2bin (D), der D som en streng og det kan representere opptil 2 ^ 52 bare.U kan ikke gå mer enn det.Lagt etter 2 minutter:Hei,

Matlab kan representere et heltall opp til 2 ^ 52 i alle base-format.

hei flanello
takk u for ur innsats ..
Jeg prøvde å gjennomføre vår hånd-divisjonen metode for desember-binære konvertering ..
men for tall større enn 2 ^ 53 - 1, aritmetiske operasjoner wont støtte ........ så vi kan ikke gjøre divisjon eller modulo divisjon ...
Hvis u har noen annen måte å løse dette pblm, pls hjelpe meg
takk u

Dessverre Jeg har ikke matlab tilgjengelig for øyeblikket ..
Hvilke operasjoner kan du gjøre i matlab med tall større enn 2 ^ 53-1?

Fordi hvis du kan trekke fra, kan du bygge din egen divison / modulo fungere med en enkel løkke.

I dag er dette ikke en performant løsning ....
Men jeg har ingen bedre ide at the momentLagt etter 11 minutter:Hvis handcoded funksjonene fungerer, kan du bruke disse funksjonene for første bitene inntil gjenværende antall er mindre enn 2 ^ 53.Deretter kan du bruke dec2bin funksjon fra Matlab.

Jeg gjorde en Exel regneark en stund tilbake for å konvertere binær til desimal og Vica versa.For øyeblikket er det bare strekker seg til 1024.Hvis du fortsatt neeed noe sånt som dette gi meg beskjed, og jeg vil utvide til hva det var du som kreves.

Det høres ut som om Matlab ikke støtter desimaltall større enn 2 ^ 53, må du kanskje opprette en egendefinert datatype og riktig konvertering funksjon.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back