Desing av 6V til 5V AC krets

Q

quris_terris

Guest
Jeg har 6V AC og jeg vil 5V AC.plz fortelle meg krets for å ta 5V AC på utgang og inngang er 6V ac.im gi denne 5V Ac til en analog til digital conerter krets.
im tar 6V AC fra 220V til 6V transformator.så plz fortelle meg at hvor jeg fikk 5V AC for en ADC-inngang slik at den nåværende er så mye som ADC trenger

dele 6V ac med en grunnleggende resistiv divider ....
og koble delt spenning til en OPAMP buffer ...
du må levere OPAMP og - spenning ...
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hvorfor er en buffer nødvendig her?
Og hva skjer når vekselspenning går negativ.Den nåværende vil strømme inn til strømforsyningen.Ville ikke det føre til at noen form for makt problemer?

Er du snakker om strømtilførselen krets med 5V, eller bruker det som et innspill til ADC?

Hvis dette er for en strømforsyning som trenger 5VAC, så du bør være OK mate den 6VAC du får fra traffo, da det vil ha interne retting og regulering.

Hvis du bruker det som et innspill til ADC, så en enkel resistive divider vil fungere.

Hvis du bruker det vekselspenning bare for dine ADC (ikke for å forsyne enhetene)
sannsynligvis det would't skape noen problemer ....
og buffer for å beskytte formen på delt spenning.i så fall vi ikke konsumerer gjeldende fra motstander.så det forhindrer adc leser feil.også nyttig når delt vekselspenning exeeds 5v.i så fall OPAMP klemmer utgangsspenningen til egen forsyning voltage.that beskytter ADC-inngang ...

faktisk lesing vekselspenning med adc er ikke lurt ... kanskje det ville være enklere å rectifing og lese .....
du også kan gjøre en null oppdage krets for å forstå hvilke alternative du leser .....

og jeg gjorde en liten simulering med pspice:
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back