A
alffnot
Guest
Jeg har blitt prøver å sammenligne fart simulering til hfss simuleringer.Jeg bruker en pekepinn coupler, og når jeg simulere både programmer jeg får all den S-params å matche svært tett, men S11 er svært ulike.Jeg skal feste tomten, stiplede linjer er hfss params og solid linjer fart (ignorere fargene, de ble ødelagt i matlab).Jeg kan ikke finne ut hvorfor s11 param er så mye forskjellig.Jeg har prøvd så mange forskjellige maske og annen port størrelser i hfss og jeg ikke kan få dem til å endre til mye.
layout er kun 2 parallelle microstrips, med avstand på 1.5mm på underlaget av 1mm høyde, dieletric const = 4.5, strimler er 1.81mm hver.Jeg lurer på om jeg bør kom ut 90degrees fra hver ustrip så når jeg setter opp portene de vil være langt fra hverandre fra hverandre, men jeg ville ikke gjøre dette uten at jeg måtte fordi jeg ikke ønsker å legge til noe mer inn i kretsen at jeg ikke måtte, var jeg prøver bare å holde det enkelt
bare få frustrert, lurer på om noen har anyideas grunnen til dette er denne måten.takk for hjelpen
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget
layout er kun 2 parallelle microstrips, med avstand på 1.5mm på underlaget av 1mm høyde, dieletric const = 4.5, strimler er 1.81mm hver.Jeg lurer på om jeg bør kom ut 90degrees fra hver ustrip så når jeg setter opp portene de vil være langt fra hverandre fra hverandre, men jeg ville ikke gjøre dette uten at jeg måtte fordi jeg ikke ønsker å legge til noe mer inn i kretsen at jeg ikke måtte, var jeg prøver bare å holde det enkelt
bare få frustrert, lurer på om noen har anyideas grunnen til dette er denne måten.takk for hjelpen
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget