Differential forsterker

M

mobil-it

Guest
Hei alle,

Kan noen forklare meg hvorfor av differensial forsterker konfigurasjonene av differensiell utgang konfigurasjonen det er behov for 2 Rc og når du bruker single-ended utgang du bare har én Rc!Takk på forhånd!

Ideen om differensial forsterker er at du har 2 identiske grener.(Transistorer, motstander, ..) bør være den samme slik at differensial få dobbelt så single-ended gevinst.

For mer info, se
"Microelectronics"
Adel S. Sedra & Keneth C. Smith

Hei,

Ja du har rett, men: den ene endte produksjonen differensial forsterkeren ikke har fått 2 identiske deler, det har den ene siden med en motstand i solfangeren og en uten den ...hvorfor er dette?Jeg kan ikke finne et svar i denne boken ...heller ikke i Malvino - Electronic Prinsipper ...

takk

Jeg tror at siden uten motstand er en gjeldende speil.Har jeg rett.?

Hvis vi ikke bruke den produksjonen, dens motstand ikke nødvendig lenger.og fravær av at motstanden ikke effekt på totale oppførselen til kretsen.

Hilsen,
Amerion

Jeg tror de 2 Rc er for tilsvarende krets modell av diff Amp

Davood Amerion skrev:

Hvis vi ikke bruke den produksjonen, dens motstand ikke nødvendig lenger.
og fravær av at motstanden ikke effekt på totale oppførselen til kretsen.Hilsen,

Amerion

I transistor modellering collector pin oppføre seg som aktuell kilde, og nåværende avhenger base gjeldende, ikke samleren motstand.
Når vi fjerner kollektor motstanden, noe skje!
bare transistor bruker mye strøm (samme strøm og høyere spenning i forhold til andre transistor) og det kan negligibly ubalanse 2 transistor matching.

Hilsen,
Davood

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back