Digital Design: HDL ----> Design

S

stehenry

Guest
Hei alle,

Jeg er i ferd med å starte en jobb som programmer ingeniør for et selskap som spesialiserer seg på rekonfigurerbare ASIC.Jeg reletively kjent med Verilog og VHDL, men det er en ting som jeg aldri har virkelig klart å få tak på, som er: Digitial Design generelt.Av dette har jeg ikke mener Karnaugh Maps eller boolske Optimalisering, jeg mener hvordan man får et design fra den opprinnelige spesifikasjonen, sier CPU, og da får det til RTL.Jeg vet at det er åpenbart mye datamaskin arkitektur involvert, men jeg er egentlig ikke interessert i at spesielt.Jeg er mer interessert i å kunne definere designe arkitektur før implementering, finne ut grenseflatene mellom hovedkomponenter / blokker og også ting som staten maskindesign.Generelt: hardware design metodikk som de som finnes i Code Complete for programvare.

Er det noen ressurser som bøker som konsentrerer seg om det arkitektoniske aspektet av digital / hardware design, eller er dette noe som er rettferdig plukket opp gjennom erfaring?

Takk,

Stephen.

Din forståelse er ganske riktig.Dette er noe du må lære på egen hånd.Få bøker skulle lære å gå og angripe design problemet.Vanligvis en HDL tome ville ha en mikroprosessor eller noen store design i slutten, men ville gjøre en dårlig jobb på hvor å setup grensesnittene og definere produktet for øvrig.
I alle ingeniørdesign dette er den vanskeligste delen, og folk ser ut til å slite med det hele tiden, de som blir skarpe på design funksjonelle blokker og grensesnitt faktisk ikke blir reell ingeniører.Resten er bare koding som en rookie kan gjøre gitt ingeniørdesign problemet har vært lagt ut pent.

prøve å bruke hdl chip design av Douglas smith.i finner at dette er den eneste boken som omhandler alle aspekter ved å utforme .. med HDL's ....

Ja, er at erfaring, som ikke kan få fra bøker.Det TAKS år å bli en arkitekt ingeniør.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back