Digital Osciloscope prøvetaking sanntid og lik?

F

fala

Guest
Hei, Jeg planlegger å kjøpe et godt digitalt oscilloskop, har jeg brosjyrer for noen av dem.I en brosjyre, har det vært hevdet at oscilloskop har 200 MS / s sanntid og 25 Giga sample / Sec lik sampling, hva de er spesielt lik prøvetaking fordi jeg ikke kan forestille seg at en ADC kan prøve opptil 25Gs/sec.er det viktig å ha høyere lik prøvetaking?
En ting annet å beregne hvor lenge minne om et digitalt oscilloskop kan holde data jeg beregne på denne måten, må du bekrefte at mine beregninger er riktige.
For eksempel hvis oscilloskop har
-32 Kbyte / Channel
-8 Bits sampling
deretter 200 MS / Sec bør det kunne holde 160 uSec data

Den sanntid modus for å fange ikke periodiske signaler som signaler som oppstår når som glitches.Tilsvarende prøvetaking modusen er for periodisk bølgeformer som sine bølger.Omfanget er i stand til prøven ved en så høy rente ved å ta flere aquistions og deretter kombinere dem for å danne signalet.Derfor er signalet må være periodiske for denne modusen.Den begrensende faktoren for å fange opp et signal er scopes analog båndbredde.Hvis dette var 60MHz da dette vil være den høyeste freq signalet du kunne fange.Du må prøve på rundt 4x raskere enn signalet du er fange.Så for en 60MHz signalet du vil trenge for å prøve på 240MS / s

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back