Digital sinus bølgekraft Inverter Design.

A

asit

Guest
Hei alle sammen.

Jeg designer en 1KVA, 12VDC til 220V RMS AC, sinus Wave digital strøm inverter.

Det burde være rimelig, sinus Wave (PWM) design med god Beregnigner forskrift.Tilbehør som pulsed batterilading er velkomne.

Noen forslag?

Vel, designen er forsinket nå.Vi har oppnådd følgende:

1.50 Hz sinus Wave PWM via 90s2313 AVR.
2.Brukt dette som en referanse til Comparator, og en annen comparator innspill kom fra Inverter transformator utgang.
3.Comparator avbruddsordrelinje brukes til å bytte den tilsvarende MOSFET banker på eller av.Generated 220 volt.
2.Oppnås regulering på resistive og induktive laster.
3.THD utgangseffekt er <4% for resistive laster (lamper) og <10% på induktive laster (Fans).
4.Forskriften er god og rask, selv når Vifter ble operert på dimmer som koteletter av den del av sinus bølge.
5.12 volts batterier ble brukt.
6.Totalkostnaden for komponenter uten strøm inverter transformator og batterier er på under
US $ 15!

Batterilading
mv var ikke ferdig.Prosjektet ble forsinket på ubestemt tid på grunn av engasjement i andre store prosjekter.

Hilsen.

Hei asit,
kanne u gir noen typisk for 1KVA transformatoren.
Jeg har nylig funnet en mikrobølgeovn med magnetron brutt, men transformatoren er ok, og jeg vil bruke denne transformatoren for et lignende prosjekt.All annen info er velkomne; hvis u har tid.

br / /
mgf

Vel, vi testet vår design på 500 VA inverter transformator med CRGO kjerne.Jeg tror magnetron transformator outputs rundt 2KV og det vil ikke være egnet for formålet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back