dimmer bytte

S

sutapanaki

Guest
Jeg har et problem med dimmer bytte for min halogen rom lampen.Det har en ST BTA12-400C triac og arbeider for 120v 60Hz 500W 4.3A.
Jeg tror det er potentiometer som gir problemer, men det har ikke merket så jeg kan ikke forstå hva type det er, eller hva er motstand.Jeg prøvde å måle det, men det er ikke gitt resultater jeg kan stole på.Jeg har også målt triac og det synes å være ok.Hvis noen har mer erfaring med disse tingene, kan du, at jeg vet omtrent hva som er brukt for potentiometer i slike type brytere.
BTW, produsent er et firma som heter Japen internasjonalt, men jeg kunne ikke finne noe om det på nettet.Kan det finnes ikke lenger, fordi den slår seg selv er prety gammel.

Som potentiometer i dimmer kretser kan du prøve ≈ 100k-470k lineære ..
Her er et eksempel:
http://www.epanorama.net/documents/lights/lightdimmer.html # 120v
Hilsen,
IanP

hei
Jeg jobbet på det tidligere, bruk en vanlig ordinær potentiometer sin rating vil være i watt.u kan measeure motstanden mellom 2 poeng (den har 2 poeng alle sammen hvorav 2 skal shorted OK). det triac ur bruker ok sted dette triac på kjølefinne og mellom tric og heatsink gjelder kjøling agent. bli omsorg ful for valg bytte ratings og all.if u ha mer tvil u kan mail meg med ur krets og fullstendige opplysninger min id id janakiram.sistla (at) rediffmail.com

Før du går innpakket AROUND med angst og sinne,
gå til ACE Hardware og få en "ACE LYS DIMMER UTSKIFTING 3.190.584.Det vil ta deg rundt $ 4 og 10 minutter Å VÆRE OVER THE TRAMA med mørke.

Jeg har en hobby circuit diagram.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Her er Datasheet fra STwww.st.com/stonline/books/pdf/docs/7473.pdf

sutapanaki wrote:

Jeg har også målt triac og det synes å være ok.

Koblingen er faktisk her.
www.uoguelph.ca/ ~ antoon / tutorial / triacs / triactst.htm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back