diode-tilkoblede MOS

C

chang830

Guest
I CMOS design,
har vi alltid bruk diode koblet NMOS og pMOS transistorer.Hvorfor kalles det diode conected?Er det fordi IV egenskaper som en diode koblet Bipolar en? Jeg kan ikke se en diode struktur fra syn på prosessen.Et annet spørsmål er om diode i standard CMOS prosessen.Jeg trenger et spenningsfall diode i min krets, jeg brukte en diode koblet PMOS Transistor men jeg koblet masseoppdateringen (NWELL) til avløp, og en P / Nwell diode utvikles.Jeg vil vite hva er disavantages i å bruke denne diode i mine design?

Takk på forhånd!

chang830 wrote:

I CMOS design, har vi alltid bruk diode koblet NMOS og pMOS transistorer.
Hvorfor kalles det diode conected?
Er det fordi IV egenskaper som en diode koblet Bipolar en? Jeg kan ikke se en diode struktur fra syn på prosessen.Et annet spørsmål er om diode i standard CMOS prosessen.
Jeg trenger et spenningsfall diode i min krets, jeg brukte en diode koblet PMOS Transistor men jeg koblet masseoppdateringen (NWELL) til avløp, og en P / Nwell diode utvikles.
Jeg vil vite hva er disavantages i å bruke denne diode i mine design?Takk på forhånd!

Om P / NWELL diode.
1.Egentlig er det ikke diode det pnp Transistor til underlaget, emitter gjeldende vil avvike fra base gjeldende.Du bør huske at.
2.Gjeldende til underlaget kan strømme både gjennom substratet kontakt eller gjennom noen reverse partisk krysset og dermed kan forårsake uventet atferd av krets.

Det virker for meg som en diode koblet enheten har fått navnet sitt av to grunner:
1.Det er bære over fra bjt verden hvor det er faktisk en diode som følge av lignende tilkobling (shorting base til solfanger).
2.Det bare utfører kun i én retning.I mange tilfeller en MOSFET er en symmetrisk ting med kilden og avløp blir interchangeble (ignorerer kroppens bias effekter).Når vi diode koble en enhet, det kan bare utføre i én retning.

Bare min tolkning ...

Dette blir sagt, den IV egenskaper er som jiveshgovil beskriver.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back