Direction of Arrival estimering

S

sherrykhan78

Guest
Hei,
Jeg jobber for DOA estimering med super oppløsning metoder som musikk, ESPRIT for WIDEBAND signaler.Jeg er i behov av MATLAB koden for det.Din hjelp vil bli svært benifical for meg.
Takk på forhånd
Khan

Hei

Skrive simulering kode for slike algoritmer er så lett.
For eksempel hvis du ønsker å simulere MUSIC først produsere arraymanifold henhold til dine array konfigurasjonen, da produsere impinging signal vektorer og multiplisere dem arraymanifold.
Ingen legger noise vektor bruker "randn" på signalet mutiplied av arraymanifold.
For beregning av romlige spektrale enkelt beregne egenverdier og eigenvector av R = COV (X) og bygge signal subspace.
Nå sope Nora og phi og beregne romlig spectum.

Hilsen

Takk så mye for ditt svar, men jeg ser for wideband jeg allerede implementerer narrow band

Hei

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at denne typen algoritmer gjelder ikke for bredt bånd signaler.Du først bør gjøre noen behandling (preprocessing) deretter bruke disse algoritmene.

Hilsen

Jeg har koding MUSIC og ESPRIT før, kan ikke gi deg Matlab som tilhører selskapet mitt, men kan fortelle deg Matlab kode kan være ferdig i halv dag hvis du forstår algoritmen.

MUSIC metoden er lett gjennomført av matlab.
Først bør du opprette et signal modell.For eksempel prøve antall signalet, nummeret på array, og DOA for simulering.og så kan du simulere det på grunnlag av algoritmen sin.

Hei sherrykhan78,

circuit_seller hadde rett.DOA algoritmer som MUSIC og ESPRIT gjør forutsetning av smal-bånd for informasjon sitt signal i forhold til sin bærefrekvens.Du kan sjekke det selv, for eksempel i læreboka adaptiv filtrere etter Haykin.

Den smale-bandet antakelse er den som er ansvarlig for å gjøre vektor / matrise manifold har Vandermode struktur.I sin tur er dette Vandermonde strukturen utnyttes MUSIC og ESPRIT algoritmer.

best

Hei alle,

Jeg tror ikke at algoritmen MUSIC arbeider med wideband signal.

Jeg ser for Matlab kildekode for algoritmen SAGE og Matrix blyant.

kunne u hjelpe meg?

Takk

Du kan brytes din wideband signal til mange smalbånds signaler via kort tid Fourier transform.Da gjelder MUSIC og gjennomsnitt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back