Direkte Overføringssikkerhet metode for EBG Structures

M

Mustafa_Engineer

Guest
Mine venner,

Jeg lastet opp her et veldig godt papir om direkte overføring metode som brukes til indentify overflaten bølger bandgap.Detaljene for bølgen veiledningen som er gitt i dette papiret.

Ett tror jeg har endret høyde av bølgen guide til å være 2 * underlaget tykkelse, og det ga gode resultater.

Hilsen

Mustafa
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Vær oppmerksom på at dette papiret bare fokusere på TE bølger.Denne tilnærmingen har vært kjent og brukt siden 1999, bare for å raskt anslå hvor undertrykkelse bandgap er.Men hvis du skal bruke overflaten som en høy impedans overflaten, den TM bølger bandgap er et viktig informasjon.

Så vær oppmerksom!

Hi sassyboy,Ok ... jeg vil ha dette i tankene ...

ved veien ... som du vet hjelp av dispersjon diagram metode å angi overflaten bølger forutsetter at EBG ark i uendelig lange ... dette er bra ... men i vårt virkelige programmer vi bruker bare noen raws av EBG ... og den direkte metoden sin bedre!

Har jeg rett?Hilsen

Mustafa

Ja, det gir deg en grov idé på kortest plass av tid.Det er sikkert riktig hvis bare TE bølger skal spredd langs overflaten.I sannhet, det er TM bølger vurdere.Så når du kommer til å skrive et papir, bør du forklare hvorfor du har forsømmelse TM modus.

I tillegg, jeg vil at du vet det (hvis du ikke allerede visste) hvis sjampinjong-aktig struktur inneholder ingen via, er det bare TM bølger bandgap hvor e-feltet er parallelt med overflaten.

hi sassyboy

Jeg er enig med deg at denne direkte overføring metoden gir deg bandgap for TE bølger.

men jeg dont vite konseptet bak TE og TM bølger.Jeg mener i så fall vil vi ha TE bølger og i så fall har vi har TM bølger og til slutt under hvilke forhold vi vil ha både TM og TE-bølger?

også som simulering modell vi kan bruke til å finne bandgap for TM bølger samt andre deretter dispersjon diagram?

dine kommentarer til disse spørsmålene vil bli verdsatt

Vennlig hilsen

hi sassyboy gjøre u ha noen ideer om fig8 å måle resultater i artikkelen ovenfor?
thankss.

Hei

vel jeg har observert at når jeg endrer høyden på waveguide for samme strucuture jeg får forskjellige resultater for trasmission bandgap posisjon.

så spørsmålet mitt er hvor mye høyde vi bør ta nøyaktige resultater?

også i dont forstå hvordan E-feltet er parallell til overflaten for TM bølge tilfelle?

dette TM og TE bølge terminologien er forvirrende?

noen har kunnskap om dette kan du utdype for andre

hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back