Discone antenne

D

DrunkBear

Guest
Vil noen dele noen guide for design discone antenner?Jeg så opp noen papirer, men kan ikke laste referansen de tilbyr kanskje fordi det er en relativt moden og godt studert teknologi.
btw, jeg ville simulert en tradisjonell discone og liker å spørre om strålingen mønsteret kunne holdes konstant slik at det ikke vippe opp eller ned i den ultra-wideband.
Takk!

hei plasma,
takk for informasjonen din!
egentlig jeg tilbrakte en hel dag i går for å undersøke de papirene, inkludert de to papirene du gitt og «Designing Discone Antenner» av JJNail og noen andre papirer.

Jeg gjorde noen simulering ved hjelp CST, men ble skuffet over å bli ganske dårlige resultater når parametrene foreslått av spiker ble anvendt.Jeg har også funnet at dersom den skrå vinkelen på membranen er økt for å være større enn 90 grader, en mye bedre impedans matchende i UWB bandet kunne oppnås.

Hva angår stråling mønster, jeg er ikke helt forstår at "SPATIO-spektrale kompensasjon" nevnt i "din" papir, grunnet mine dårlige kunnskaper om kommunikasjon.

Så jeg lurer på om discone er et riktig valg for mine mål på grunn av dets skiftende mønster med frekvens variasjon i havet planet og svært liten retningsvirkning.Mitt ønske er en konstant 30 graders vinkel på banen i hele UWB bandet.Jo større retningsvirkning, jo bedre.

Har du noen flere råd?
Mange thx!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back