[diskusjon] en resonator og godt matchet dårlig radiator

D

DrunkBear

Guest
Jeg tror det er mange mennesker som arbeider på resonators her.Jeg er nysgjerrig på hva som ville S parameter i en god resonator være (anta at resonator er opphisset av en enkelt port, dermed S11 kunne fokuset)?
Jeg stilte spørsmålet fordi ofte jeg har følgende situasjon.Vi kan ha et godt Matchet antenne.I S parameter diagram, gjør vi få en perfekt match til en bestemt frekvens, men effektiviteten av simuleringsverktøy forutse er heller dårlig.Dette kan være resonable, siden et godt Matchet komponent er ikke nødvendigvis en god radiator, pga arbeider mekanismen.men hvordan kan dette happed siden energi levert fra kilden går til komponent (S11 er god betyr lite refleksjon), men kan ikke radiated mot ledig plass - fra et bidrag til energisparing synspunkt?
Jeg har hatt dette problemet i hodet mitt i lang tid.kan noen gi en god forklaring?
Sist endret av DrunkBear
21. januar 2009 4:45, endret 1 gang totalt

Jeg er glad i å vite hva mener du med god resonator & Bad resonator?
Også du passer til antennen for å unngå redlections som er unngå strømbrudd.
Er du forvirret mellom resonator & resonator brukes som antenne?
Jeg har sett folk bruker antenne som en resonator.
Dette begrepet brukes i Oscillator design.

Jeg er enig i at det må være tap i samsvarende krets eller i radiatoren selv.Men det ville være underlig at disse tapene bare skje på en enkel frekvens, de bør skje på tvers av hele bandet selv i ulike grad.

Bruker en antenne som en resonator for en oscillator er ikke en god idé.Hvis du ønsker god stråling effektiviteten for antenne, bør oppta all makt,
ikke sant?Dette betyr at ved resonans vil det representere en viss stråling motstand R0, som vil føre til en dårlig losses Sp og derfor dårlig fase støy.Med mindre du ikke bryr seg om det.

Takk u for ur begge svarene!

til Abhishekabs: i henvist "gode" resonator bare for å understreke resonator fungerer normalt.som ikke
er nøkkelen til dette spørsmålet.Jeg beklager at jeg gjorde u forvirret.ja, kanskje det gjelder u nevnt når en antenne brukes som resonator er akkurat hva jeg kom over.kunne u pls gi noen eksempler på disse litteratur.Det
er også fint om du viser noen stikkord som jeg kunne se disse dokumentene ved meg selv.mange thx!

til Radiohead: Jeg tror ikke de fattige stråling effektivitet skyldes tap.Årsaken er som følgende.så u vet, på en enkel antenne arbeider ved grunnleggende modus, maksimal stråling i broadside retning oppnås som to likeverdige magnetiske nåværende kilder er glade med samme størrelse og reversert fase og kan bli sett på som en av to enheter matrise.Men i mitt tilfelle for noen grunn til reversert fase tilstand ikke kan være fornøyd.altså, selv om et lite tap materiale (eller vakuum) er brukt som substrat og PEC er brukt som gjennomfører oppdateringen og GND i simuleringen, lav effektivitet er fortsatt forventet (men i en bestemt frekvens, på S11 er under, la oss si, -10dB. så det synes for meg som en resonator.).som også forklarer ur tvil om tapet mot frekvensbåndet fordi tapet ikke er det viktig årsak til de fattige stråling.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back