Display linje spenning på 7-segment display

W

waqas_here

Guest
Hei folkens ..
Jeg ønsker å utvikle et system som viser gjeldende linje volt (220 Vac) på 3 syv segment skjermer.Jeg har gjort resten av arbeidet med koding.Problemet im overfor er knyttet til maskinvaren.Finnes det noen måte jeg kan utvikle samme system uten transformator.Currently im bruker transformator konvertere 220Vac til 12Vac.Spør svaret bli verdsatt.Takk på forventning.

Uten transformatoren i kretsen vil dele felles med AC linje.I de fleste tilfeller er dette ikke lov, av sikkerhetsmessige grunner.

Hvis sikkerheten blir ivaretatt gjennom tilstrekkelig isolasjon og du er sikker på at operatøren vil aldri vende noen fare, så kan du bare bruke en resistive Skillelinje til trinn ned AC linje til en verdi målbar av A / D, sier 0-5 V.

[quote = "waqas_here"] Hei folkens ..
Jeg ønsker å utvikle et system som viser gjeldende linje volt (220 Vac) på 3 syv segment viser ..Finnes det noen måte jeg kan utvikle samme system uten transformator.Currently im bruker transformator konvertere 220Vac til 12Vac.

Jeg har gjort dette
og fungerte fint for meg ..å overvåke Batteri bank spenning

Bruk en bro rectifier å gjøre det dc (opp til 370V dc ta vare). Koble rectifier GND å Microcontroller Ground.Et lite filter kondensatoren av egnede spenningsområde (450V gjør) ..en bleeder motstander i parallell med kondensatoren (hvis u ønsker rask utladning av kondensatoren charge), Lag en Skillelinje nettverk med 1Meg og 12K, sette en zener av 5V1 parallelt med 12k ....Bruk spenningen over 12K til ADC i / s..
Pass på at du ikke berører noen deler mens AC MAINS er til stede
Lykke

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back