Distribuert koordinering av robot for brannslukking

S

s.k. sundar

Guest
IAM gjøre et prosjekt om 'DISTRIBUERT samordning av ROBOT FOR BRANN ". I dette prosjektet skal vi ha en master robot og to slave robot. Master robot er kontrollert manuelt ved å sende en melding å flytte til et sted der brannslukking krever. . Arbeid mester er å sende slave robot til region (region vil være ganske nærmere) for å slukke brann og slave roboter skal ikke komme i konflikt med hverandre other.A slave robot er nødvendig for å operere innenfor den region som er tildelt til det og skal kunne unngå hindringer og gjøre sitt arbeid tildelt them.if en slave robot kan ikke være i stand til å fullføre et arbeid tildelt dem, bør den sende en melding å mestre robot. Min tvil er hva slags trådløs kommunikasjon trenger jeg for denne prosessen, slik at master kan sende og motta riktig budskap fra / til en slave robot dvs. hvis en slave robot har å gå til en bestemt posisjon melding må sendes til en bestemt slave robot og ikke den andre? 1) Er det mulig at wi-fi kan brukes til å lage en unik id til slave roboter slik at en slave ikke mottar en feil melding som ikke er beregnet for det? 0.2) Er det noen andre trådløse kommunikasjon medium som vil være effektive for prosjektet mitt? 3) Skal jeg bruke sonar sensor for den eller IR sensor selv vil alene være nødvendig? forslag kreves .. l

1) Er det mulig at wi-fi kan brukes til å lage en unik id til slave roboter slik at en slave ikke mottar en feil melding som ikke er beregnet for det? .
Ja.
2) Er det noen andre trådløse kommunikasjon medium som vil være effektive for mitt prosjekt
Xbee passer også [url = http://en.wikipedia.org/wiki/XBee] XBee? - Wikipedia, den frie encyklopedi [/url]
3) skal jeg bruke sonar sensor for den eller IR sensor selv vil alene være nødvendig? forslag kreves .. l
Du kan bruke både Teknologien er der allerede, men hvordan skal du optimalisere roboter for samarbeid fungerer? Dette kan være en utfordring som du kan stå overfor når du implementerer roboten nettverkene

Ja. Xbee egner seg også [url = http://en.wikipedia.org/wiki/XBee] XBee - Wikipedia, den frie encyklopedi [/url] Du kan bruke både Teknologien er der allerede, men hvordan skal du optimalisere roboter for kooperativ fungerer? Dette kan være en utfordring som du kan stå overfor når du implementerer roboten nettverkene
Jeg ønsker å bruke RF CC2500-modulen som jeg tror kan være best egnet for mitt prosjekt. 1) er det mulig at slave robotens (ha en CC2500 transceivermodul) posisjon i koordinerer kan bli funnet av master robot (som er utstyrt med CC2500 transceiver og ved å sende en RFsignal). Koordinerer her iam refererte i to dimensjoner.

Jeg har ikke bruke en slik modul, men det er mulig. Hvordan du skal få roboten posisjon?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back