Does noen vite hvordan en IR-termometer verk?

E

eltonjohn

Guest
Kan noen forklare hvordan dette ikke kontakt termometer work!

Sensoren er i to deler i samme pakke.Ett er eksponert for omverdenen og en ikke.Temperaturen i disse beregnes ut fra kjente kjennetegn.Da omtrent 80 sider med liten skrift matematiske beregninger er gjort (jeg er ikke spøk, så jeg utskrift av koden for en forbruker / industriell-modellen.) Disse beregningene omfatter den svarte kroppen stråling spektrum være en funksjon av temperatur.

Som du forventer, er forskjellen i temperatur mellom de to sensorer svært lave som gjør nøyaktigheten problemet alvorlig.Dessuten vil eventuelle temperatur gradienter over sensoren, for eksempel ved å varme generert av interne elektronikk forårsake feil.

Dette er hvorfor det er så få bedrifter gjør dem.

Annerledes for utslipp av "kaldt lys" som har en annen fysisk forklaring, alle faste stoffer, væsker og gasser organer vil avgi en stråling hvis oppvarmet.

I fast og flytende kropper strålingen spekteret er kontinuerlig, det er alt bølger lengde er representert i det, så bølger lengde fallende i Infrarød bølgelengde måles.Mengden Infrarød stråling er proporsjonal med varme kvantitet og i sin tur til temperaturen i kroppen.

Selvfølgelig, som har blitt sagt, målingen er utføre for sammenligning mellom et bestrålt varme mye en referanse kroppen.Den absolutt referanse konstitueres fra svart organer som har egenskapen til absorbe stråler i forholdsmessig beløp på hva de kan irradiate (og viceversa).I et miljø på et bestemt omgivelsestemperatur Ta den mengden varme bestrålt fra et svart legeme blir proporsjonal med Q = k (T ^ 4-Ta ^ 4) der k er konstant bestråling av svart kropp i vakuum.(Stefan-Boltzmanns lov).Bare et annet merke, men litt forskjellig fra temperaturmålinger med IR-sensorer, men likevel beslektet med kroppen utslipp.Hvis bestrålt spektrum i faste stoffer og væsker er kontinuerlig, det gasser eller damp har diskontinuerlig spektrum, og noen av stoffene har sin egen bølgelengde av stråling.Fordi en gass kan absorberer den samme bølgelengde det kan irradiate, hvis vi omdirigere tenkt gass stråling med kontinuerlig spektrum, vil den nye strålingen har et spekter presenterer diskontinuitet, noe som indikerer bølgelengde som særlig substans i gassen kan avgi.Analysere disse spektrum diskontinuitet, kan man utlede av typen stoffer på damp eller gasser stat.Dette er prinsippet om spectrography analyse.

se på denne siden / dokumentet http://www.raytek-northamerica.com/admin/file_handler/2ae6092f570efab9e577de9b6820919c/1017776674/irprinciples_en.PDF.

Notatet Descript svært god funksjon pyrometric measurments av en termo-haug.

hei vennogså ta en titt på denne sidenhttp://www.melexis.com/prodmain.asp_Q_family_E_MLX90601

FRAGANCE ...Du vet ikke hvor mye du har hjulpet meg ..
Dette tipset kommer til å muliggjøre et design som jeg har jobbet på.
Det begynte å bli for dyrt ..På toppen av det jeg håndtere mye med Melexis
og jeg var ikke engang klar over at de hadde som chips ..

Thanks a MIL ..!

Nå moroa kan begynne!

Hmm, de fleste trolig Melexis termofil sensoren er butt tregt på grunn av exessive termiske timeconstant av bolometer.Den pyroelectric Sensorene bør være mye raskere fordi de reagerer på den deriverte av temperaturen, men dette innebærer at for måling av objektet temperaturen noen må enten bruke en optisk chopper eller Pann technicue.Dette ting er virkelig billig og lett tilgjengelig i IR sikkerhet enheter for par dollar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back