Dose noen FPGA støtte rekonfigurering?

D

davyzhu

Guest
Jeg fant rekonfigurerbare enheten er en varm forskning region, ikke noen FPGA dag støtte rekonfigurering?Jeg har hørt at Atmel har en chip kan gjøre det arbeidet.

Takk!

Davy

Xil! NX brukes til å lage en - "som XC6216" - i det siste, men ikke mer nå, og jeg vet ikke hvorfor?

davyzhu skrev:

Jeg fant rekonfigurerbare enheten er en varm forskning region, ikke noen FPGA dag støtte rekonfigurering?
Jeg har hørt at Atmel har en chip kan gjøre det arbeidet.Takk!Davy

ja noen FPGA som har SRAM er sikkert nytt konfigurerbar.Jeg er sikker på FPGA som markedsføres Nowa dager er virkelig re congurable.Xilinx XC-serien er sikker re konfig.og dependin på wot slags program u vil implementere ur design kan u velge hvilke FPGA u ønsker å konferere.med hilsen

Det finnes noen én gang programmerbare enheter der ute, som i hovedsak fokuserer på markeder der feilene av SRAM baserte enheter er ikke akseptabelt (høyt strømforbruk, myk feil ,...) men disse Trenden er mye lavere tetthet så de av " store ", Altera og Xilinx.

Quote:

Jeg lurer på hva du egentlig ønsket å spørre.
Alle SRAM baserte FPGA-er rekonfigurerbare ....
hvis u mente å spørre dynamisk / på fly omkonfigurering ..
Jeg antar det er også mulig med dagens FPGA ..

ydao,
leses fra denne linken kan du
http://www.netrino.com/Articles/RCPrimer/

Noen FPGA, som bruker anti-sikring, og ikke re-konfigurerbart.

Den store marketing hype om disse er i hovedsak at når du power-på FPGA, er den klar til bruk.Dette kan være avgjørende i enkelte programmer, der konfigurering av en SRAM-basert FPGA er uakseptabelt.

davyzhu skrev:

Jeg fant rekonfigurerbare enheten er en varm forskning region, ikke noen FPGA dag støtte rekonfigurering?
Jeg har hørt at Atmel har en chip kan gjøre det arbeidet.Takk!Davy

Det er en OPENCORES.org prosjekt ..som gjør det mulig å starte opp en FPGA fra en SDM / MMC-kort ..det vil være flott å bruke den til å starte opp forskjellige konfigurasjoner!

Xilinx Virtex-og en posterior familier er dinamically rekonfigurerbare, kan du finne appnotes i xilinx.com, og den siste ISE versjonene tillate å foreta delvis rekonfigurering.Lagt etter 1 minutt:Også Xilinx gi JBits, til et java bibliotek lage dynamisk rekonfigurering av programvare fra en PC lokalt eller eksternt.

Alle FPGA's er rekonfigurerbare med unntak av smeltet skrevet slik som de fra Actel.

hva betyr dynamisk / på fly omkonfigurering for FPGA bety??

For store SRAM-basert FPGA enheter, dynamisk rekonfigurering vanligvis innebærer delvis reconfigurability av enheten.
For eksempel, Altera FPGA er SRAM-baserte chips og rekonfigurerbare under påføring run-time, men de er ikke delvis rekonfigurerbare.Flash-baserte FPGA-er også rekonfigurerbare, men de er altfor treg til å skrive nye konfigurasjonen data.

I kontrast Xilinx FPGA er delvis og løpe-tid rekonfigurerbare.Xilinx gir støtte for denne funksjonen -> Xilinx modulær design flow for partiell rekonfigurering (se XAPP290).Alternativt kan du bruke JBits, men den har mange begrensninger og er litt utdatert nå.

Som Xilinx FPGA, Atmel AT40K og AT94K enheter støtter delvis og løpe-tid rekonfigurering (-> dynamisk rekonfigurering).Men, tror jeg Atmel ikke gir tilstrekkelig støtte for denne funksjonen.I tillegg enhetene har en relativt lav logikk kapasitet (mindre enn ~ 40K porter).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back