dram / SRAM, hvor mange forstand ampere trengs?

W

wwfieee

Guest
hei,

for en bestemt størrelse DRAM og SRAM celle, hvor mange følelse forsterkere trenger du?for eksempel en 512 x 512 x 8 (bits) minne array, hvor mange forstand forsterkerne ville være nødvendig for DRAM og SRAM?

Jeg vet at hver kolonne i SRAM ville ha 8 sans forsterker for 8 biter.som gjør 8 x 512 fornuft forsterkere totalt?eller bare 8 fornuft ampere (alle 512 kolonner deler den)?

hvor om dram?hvor mange forstand amp ville trenge per kolonne, og total kolonne?

Jeg har søkt på nettet for denne info, men de fleste av dem bare vise en boks av fornuft forsterkere og ikke minst om antall forstand ampere trengs.

Jeg tror det samme nummeret.Selv er jeg forvirret for deg spørsmålet.

SRAM DRAM forskjellig måte å håndtere.

godt, slik enkelte lærebøker forklare for 1 T Dram de specificaly si at hver bit linje vil kreve en følelse amp fordi de er single avsluttet produksjon.Det synes å antyde at Dram ville kreve mer fornuftig forsterkere enn Sram.

Men 1 T Dram har bare én bitline stedet for 2 bitline, og slik som du sa, 1 kolonne Dram vil ha 8 forstand forsterkere.

Det er den måten noen lærebok presenterer materialet som er forvirrende meg.

Så jeg vil bare bekrefte at selv Sram har bitline og bitline-bar, den bruker en differensiell følelse amp fordi det er forskjellsbehandling.En Dram har bare en bitline og den bruker en følelse amp.Derfor vil både RAMS krever samme mengde forstand ampere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back