DRC utenfor boardoutline i allegro

G

george1

Guest
Jeg får feil for tekst plassert i etch lag. Er det likevel i allegro å fjerne DRC sjekker utenfor brettet skissere?? Takket være George

hi george hvis du plassert Tekst i etch (klasse ETCH underklasse: top) ut side av brettet skissere vil du få DRC. bedre bruk pakke geometri for å unngå DRC

Hvordan komme ur få det feil, jeg har satt tekst (lagnavnet) utenfor styret disposisjon, ikke får noe. kan du fortelle meg wat type feil

Se BRD fil. Det er 2 feil. Hvordan fjerne disse feilene?

hi george vennligst plass Tekst lag i (Etch: topp og bunn) indre side av brettet som du kan redusere problemet og ser det andre vedlegget hvordan å identifisere lag med klassen (pakke geometri: disketiketter TOP, disketiketter nederst) ikke bruker den etch layer klassen for å identifisere laget

Ja, George. Du har rett, kan DRC ikke fjernes. Jeg bruker Route Keepout stedet for rute-keepin for alle designe min. Hope, vil du være å vite, uansett jeg legge filen for dommeren.

I stedet for å legge til en keepout rundt grensen, Er det noen eiendom eller innstillinger slik at DRC sjekker ignorerer elementer utenfor boardoutline?

Ingen idé George. Men, dont Hvorfor du bruke fravike DRC? sin enkle å bruke. Det vil ikke vise noe DRC fysisk selv om det si at det er det noen DRC som har blitt frafalt når du generere rapporter ... Gå Display -> fravike Kongo ---> frafalle .. Håper du vil være å vite dette.

Hei, kan vi ikke plassere noen kobber utenfor ruten keepin (nå u plassert teksten i subklassen etch) slik at bare viser errors.this er ikke problem u kan ignorere denne ... ellers stedet som tekst i andre underklasse som pakke eller Styret geometri subklasser (eller) en gang u fullført oppsettet etter at det u vil ikke endre noen ting betyr slette rute keepin og ta Gerbers.

Hei george I allegro vi ikke kan bryte standard constraint.But vi har flere funksjoner. Som per diskusjonen ovenfor må du legge til "silke" som betyr lag navnene i perticular lag for fab identifisering. I Allegro hadde vi noen klasse, og også at vi kan skape mange av sub-klassen. Prøv dette alternativet. Eksempel vi har tegning format klassen i klassen du kan legge til flere underklasse TOP.INTERNAL 1,2,3 ... n, SILKTOP, SILKBOTTOM & BOTTOM ... etc.In sub-klassen vi kan plassere tekst (lag navnene enhver addtional info. Men under. kunst-fil generasjon kan du legge disse ekstra underklasse navnene respektive lag ART fila med høyreklikk legge alternativet. Kannan.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back