Drepte Rate av en MDAC stadium i pipelined ADC!

C

chandra3789

Guest
frnds Jeg simulere MDAC scenen i pipelined ADC ........ Utgangen bølgeform er vist nedenfor ...... DAC funksjonalitet fungerer fint, men når du har en nærmere titt på Utgangsbølgeform du kan se de negative og positive bakker av produksjonen bølgeformen. Tidspunktet for når det endelige verdien er delt som slewing tid og settling tid ....... hvis du observerer den positive sving er ganske riktig, og det er ingen problemer med det ..... men de negative skråningen utgang er ikke slewing ordentlig dvs. er stigningstallet ikke en konstant .... på grunn av dette negative utgang er en litt feilaktig og feilen er uakseptabelt ...... så vær så snill fortelle meg hvorfor negative sving er ikke riktig? Hva kan være grunnen til det?

Ser ut som bunnen har en RC karakteristisk (som en strøm vask som er tom for headroom og gått lav impedans), mens den øverste har en konstant-strøm karakteristikk. Men jeg spørsmålet om man er noe bedre enn den andre dersom de begge bosette seg til minimum feilen før neste klokke kant.

hei dick_feebird ....... sir, er problemet den negative skråningen utgang er ikke settling til ønsket nøyaktighet innenfor ønsket tid ....... ifølge slew rate og den positive skråningen utgang utgang skal bosette seg til 0,1% nøyaktighet av sin endelige verdi innenfor 5ns ... den positive skråningen utgang fungerer fint, men på grunn av dette RC slags karakteristiske negative skråningen utgang tar veldig lang tid å bosette seg ..... Jeg prøvde med veksles innganger, selv i så fall den positive skråningen utgang fungerer, men den andre er feil ..... plz hjelp meg .....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back